کرمان به استقبال شهدا می‌رود


تشییع و تدفین ۴ شهید گمنام در کرمان

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان از تشییع و تدفین ۴ شهید گمنام در کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان نو، سرهنگ مهدوی‌فرد در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: ایام فاطمیه در تمامی استان‌ها تشییع شهدای گمنام صورت گرفت و با توجه به اینکه استان کرمان در حال برگزاری دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی بود این مراسم به مناسبت‌های بعدی موکول شد به همین دلیل سه شنبه سوم اسفندماه مصادف با آغاز عملیات خیبر کرمان میزبان چهار شهید گمنام و خوشنام خواهد بود.

وی افزود:  تشییع پیکر این شهدا به صورت خودرویی از فرودگاه تا گلزار بین‌المللی شهدای کرمان برگزار شده و شهدا تا زمان تشییع و تدفین نهایی در همان مکان مستقر خواهند بود.
مهدوی‌فرد ادامه داد: بعد از نماز مغرب و عشای روز سه شنبه برنامه وداع صورت خواهد گرفت و روز چهارشنبه فرصتی حاصل می‌شود تا شهرهای مذهبی اطراف و هیئت‌های مذهبی برنامه‌های‌شان را به اجرا برسانند.
وی توضیح داد: هر چهار شهید جوان هستند؛ یک شهید ۱۷ ساله از عملیات بدر  که در تاریخ ۱۳۶۳/۱۲/۲۰ به شهادت رسیده است که در یکشنبه هشتم اسفندماه در بوستان مادر آرام خواهد گرفت.
مهدوی‌فرد اضافه کرد: یکی دیگر از شهدا ۱۹ ساله است که در تاریخ ۱۳۶۷/۰۳/۰۴ در شلمچه به شهادت رسیده است و تدفین وی در ششم اسفند ماه در شهرک شهید باهنر انجام خواهد شد.
وی اظهار کرد: شهید دیگر ۲۲ ساله و در تاریخ ۱۳۶۵/۱۰/۱۹ به شهادت رسیده است؛ این شهید نیز ششم اسفندماه در روستای سیرچ با توجه به شرایط خاص منطقه سیرچ از بعد گذرگاهی و منطقه گردشگری اجازه تدفین شهید گمنام در روستا برای اولین بار صادر شده است دفن خواهد شد.
مهدوی‌فرد ابزار کرد: شهید چهارم از مجموعه تیپ ذوالفقار است که در عملیات کربلای پنج به شهادت رسیده است و شنبه هفتم اسفندماه در میدان صبحگاهی مجموعه تیپ ذوالفقار دفن خواهد شد.
وی در ادامه توضیح داد: در استان کرمان ۱۲۰ گلزار شهید گمنام و ۳۰۰ شهید گمنام وجود دارد که با توجه به اینکه در سطح مراکز استان‌ها مکان‌های شهدای گمنام بیش از پنج، شش نقطه و گاهی تا ۱۰ نقطه است پیگیر هستیم که این مکان‌ها در شهر کرمان نیز بیشتر شود.
وی در خصوص فعالیت در مکان‌های دفن شهدای گمنام تصریح کرد: ۲۰ مکان در مراکز آموزش عالی، حوزه‌ها و دانشگاه‌ها است ۸۳ گلزار در مجموعه شهری است؛ بهره‌برداری از ۱۹ مکان کاملا تمام شده و به بهره‌برداری رسیده، ۴۸ مکان از ۳۰ تا ۹۵ درصد عملکرد فیزیکی است و ۹ مکان هنوز اقدامی صورت نگرفته است و با جلسات با امور عمرانی استانداری قرار شده است تا اخر سال مشکلات حل شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در مجموع ۲۹۰۰ شهید گمنام جاویدالاثر از دوران دفاع مقدس باقی‌مانده که در حال جست‌وجو و کشف پیکرهای آنان هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85324
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.