توصیه‌های پلیس راه کرمان به رانندگان برای بارش‌های پایان هفته

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان با اشاره به در پیش بودن بارندگی در آخر هفته جاری و اوایل هفته آینده از رانندگان خواست، ضمن رعایت احتیاط بیشتر در زمان رانندگی، سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را با خودروهای دیگر رعایت کنند.

به گزارش کرمان نو به نقل از پایگاه خبری پلیس کرمان، سرهنگ علی رضایی افزود: بنا بر پیش بینی های هواشناسی، اواخر این هفته جاری و اوایل هفته آینده در بیشتر مناطق استان کرمان شاهد بارش باران خواهیم بود که این بارش ها در گردنه ها به صورت برف است.

وی ادامه داد: معمولا نخستین بارش ها، به دلیل وجود ضایعات و موادی از قبیل روغن و گازوئیل و غیره در سطح آسفالت، لغزندگی بیشتری را در جاده ها ایجاد می‌کند.

فرمانده پلیس راه استان کرمان تصریح کرد: رانندگان توجه داشته باشند، هنگام بارش باران میدان دید راننده محدود شده و احتمال وقوع تصادف به مراتب بالاتر می‌رود لذا لازم است تجهیزاتی مانند برف‌پاک‌کن، بخاری و سایر ملزومات مورد نیاز که نقص آن‌ها می‌تواند در دید راننده تاثیرگذار باشد، مورد بازبینی و در صورت نیاز رفع نقص قرار گیرند.

سرهنگ رضایی اظهار داشت: رانندگان در نظر داشته باشند با توجه به کاهش میدان دید راننده، رانندگی در هوای بارانی و برفی نیاز به دقت بیشتر دارد و رانندگان بطور ویژه سرعت مطمئنه را رعایت کرده و توجه کافی به جلو در زمان بارندگی را مد نظر داشته باشند تا شاهد وقوع سوانح رانندگی نباشیم.

وی گفت: در زمان بارندگی، سرعت خودرو باید به مراتب کمتر از سرعت در راه های خشک باشد زیرا سطح اصطکاک بین راه و لاستیک به حداقل می‌رسد و هنگامی که آب زیادی در سطح جاده جاری می‌شود، چنانچه خودرو با سرعت وارد آن شود، آب موجود میان لاستیک و جاده قرار گرفته و در این حالت خودرو بر روی لایه‌ای از آب حرکت می‌کند که بسیار خطرناک است و احتمال خروج از راه و تصادف و واژگونی را افزایش می دهد.

رئیس پلیس راه شمال استان بیان کرد: رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب با وسیله جلو در حین راننگی و همچنین پرهیز از سفرهای غیرضروری و اجتناب از سفر در شب بخصوص در محورهای کوهستانی و برفی، از توصیه های جدی پلیس راه است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82272
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.