۲۷ مردادماه جاری؛


جشنواره زکات در کرمان برگزار می شود

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان زمان برگزاری جشنواره زکات را روز پنجشنبه ۲۷ مردادماه جاری ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه در مصلای بزرگ امام علی (علیه السلام) اعلام کرد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، ناصر عسکری نژاد صبح امروز ۲۴ مردادماه در نشست خبری گفت: از وجوهات شرعی برای ترمیم شکاف طبقاتی و رفع فقر می توان بهره جست.

او با تبیین اقلامی که به آنها زکات تعلق می‌گیرد، اظهار کرد: نماز و زکات فقط مختص دین اسلام نیست و حدود ۲۰۰۰ حدیث و روایت درباره زکات گفته شده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد استان کرمان، در سال گذشته در همه عرصه‌ها فطریه، کفاره و زکات حدود ۱۰۵ میلیارد تومان جمع آوری شده که حدود ۱۳ میلیارد تومان آن زکات واجب و ۸۴ میلیارد تومان زکات مستحب و مابقی آن در حوزه‌های دیگر بوده است.

او ادامه می‌دهد: ۹۱.۱ درصد زکات سال گذشته برای محرومین و نیازمندان و ۸.۹ درصد دیگر آن برای پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

عسکرنژاد هدف از برگزاری جشنواره زکات را آگاه‌سازی، جریان‌سازی و اقناع سازی و … دانست و بیان کرد: کرمان پنجمین استانی است که این جشنواره در آن برگزار می‌شود.

“در بخش علمی و پژوهشی، ۸۲ مقاله به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که ۳۴ مورد آن به مرحله داوری رسید. در بخش آثار هنری و رسانه‌ای ۱۰۰۰ اثر ارسال شده است.” این بخش دیگری از اطلاعاتی بود که عسکری نژاد از جشنواره زکات داد.

وی بیان کرد: رونمایی از طرح QR زکات، میثاق نامه با شهید سلیمانی، تجلیل از فعالان زکات و افتتاح یکی از پروژه‌های عمرانی اجرا شده در شهرستان نرماشیر که از محل درآمدهای زکات احداث شده از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95377
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.