جمعیت سالمندی استان ۳۲۰ هزار نفر است

سرپرست اداره کل بهزیستی استان کرمان گفت: بیش از ۳۲۰ هزار نفر از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا وحید زاده گفت: تکریم جایگاه سالمندان در سطح جامعه، افزایش امید به زندگی و ارتقا کیفیت زندگی و مشارکت در روند توسعه‌ی جامعه واهمیت همراهی وهمکاری تشکل‌های مردم نهاد وخیرین وصاحب نظران در حوزه سالمندی با مجموعه‌هایی همچون بهزیستی در راستای تکریم سالمندان بسیار مهم و اثرگذار است.

به گفته او بستر سازی وتسهیل گری به منظور برنامه ریزی و گسترش خدمات تخصصی به سالمندان با توجه به روند رو به رشد مقوله سالمندی در سطح کشور وبه ویژه استان پهناور کرمان از وظایف وماموریت‌های سازمانی بهزیستی است که پیگیری و تشکیل بنیاد‌های فرزانگان در سطح استان یکی از همین اقدامات در خصوص ارائه خدمات به سالمندان بوده است.

او با اشاره به اینکه بیش از ۳۲۰ هزار نفر از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند گفت: جامعه ما به شدت به سمت سالمندی پیش میرود.

او می گوید:علیرغم اینکه بهزیستی در توسعه مراکز خدمت دهی به سالمندان کار‌های مثبت زیادی انجام داده لیکن باید در ایجاد خانه‌های کوچک مخصوص سالمندان و نیز مراکز نگهداری روزانه سالمندان بیش از پیش تلاش کنیم خصوصا در شهرستان‌هایی که فاقد این نوع مراکز هستنداین تلاش مضاعف خواهد بود.



لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=88824
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.