رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان:


حق مردم کرمان از معادن گرفته نمی‌شود

حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر و رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان اینکه حق مردم کرمان از معادن گرفته نمی‌شود گفت: نیاز اشتغال استان نباید از استان‌های دیگر تامین شود.

حسن‌پور صبح امروز در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با مدیران کل صنعت، معدن و تجارت شمال و جنوب استان کرمان و محیط زیست با بیان اینکه تامین معیشت مردم در اولویت همه کارها است، گفت: ادارات صنعت، معدن و تجارت شمال و جنوب استان کرمان باید نسبت به تامین مایحتاج اصلی مردم حساسیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه وضعیت تامین لاستیک در استان کرمان مناسب نیست، افزود: اگر این مشکلات برطرف نشود برای حمل و نقل کالاها در استان با مشکل روبه‌رو می‌شویم.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به اینکه از وضعیت معادن استان گلایه داریم و حق مردم کرمان از معادن گرفته نمی‌شود تصریح کرد: بخش عمده‌ای از اشتغال استان باید در معادن به‌کارگیری شود.

وی با بیان اینکه معادن در استان کرمان باید جایگزین نفت شود چرا که نفت بلای جان کشور شده است گفت: معادن کوچک و زودبازده اهمیت زیادی دارند و مجلس برای حمایت از این معادن برنامه‌های جدی دارد.

حسن‌پور با اشاره به اینکه نرخ بیکاری کشور در پایان سال گذشته 10.7 درصد بوده اما در استان کرمان 11.3 درصد است تصریح کرد: متولی اصلی اشتغال در استان کرمان ادارات صنعت، معدن و تجارت و اداره کار و رفاه اجتماعی هستند که باید در این زمینه با جدیت همکاری کنند.

وی با بیان اینکه از وضعیت اشتغال استان کرمان گلایه داریم گفت: شرکت‌های بزرگ مادرتخصصی در استان کرمان هستند و نیاز اشتغال استان نباید از استان‌های دیگر تامین شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه بیش از هزار عضو هیئت علمی در استان کرمان داریم گفت: نیاز است که دانشکده فولاد در استان کرمان راه‌اندازی شود و یک موضوع زیربنایی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=53082
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.