داوطلبان معترض انتخابات بخوانند

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان اصفهان گفت: کسانی که پس از اعلام نظر هیأت‌های نظارت توسط شهرستان ها رد صلاحیت شده اند، اگر اعتراضی دارند می توانند به فرمانداری یا دفتر هیأت عالی نظارت بر انتخابات در استانداری مراجعه و اعتراض خود را اعلام کنند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، محمدتقی نقدعلی در مورد روند ثبت نام و بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات شهر و روستا در استان اصفهان اظهار کرد: روند ثبت نام کاندیداهای شهر و روستا و کار بررسی صلاحیت هیأت های نظارت شهری به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه مبنای تأیید یا رد صلاحیت ها قانون است، افزود: اکنون هیأت های نظارت شهرستانی مشغول بررسی صلاحیت ها هستند. مستند تأیید یا رد صلاحیت نظری است که از مراجع پنجگانه اداره اطلاعات، دادگستری، نیروی انتظامی، ثبت احوال و اطلاعات سپاه پاسداران اخذ می شود.

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان اصفهان در مورد کسانی که رد صلاحیت شده اند، اظهار کرد: اگر کسانی در مرحله شهرستان در هیأت اجرایی رد صلاحیت شوند اخذ تصمیم در مورد آنها در هیأت عالی نظارت استان خواهد بود. در مجموع تأیید و رد صلاحیت ها در اوایل اردیبهشت به هیأت عالی نظارت در مرکز استان ارسال خواهد شد که نهایتاً بعد از گذشت ۱۰ روز، ۲۲ اردیبهشت کار بررسی صلاحیت ها در استان به پایان می رسد و نظر نهایی توسط فرمانداری ها اعلام خواهد شد.

نقدعلی گفت: کسانی که پس از اعلام نظر هیأت های نظارت توسط شهرستان ها رد صلاحیت شده اند، اگر اعتراضی دارند؛ می توانند به فرمانداری یا دفتر هیأت عالی نظارت بر انتخابات در استانداری مراجعه کرده و اعتراض خود را اعلام کنند.

وی با اعلام افزایش ۱۰ درصدی ثبت نام در انتخابات شوراهای روستایی استان، گفت: تعداد ثبت نام داوطلبان در انتخابات شوراهای شهر تقریبا معادل دوره های گذشته بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=68828
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.