درگاه ورودی ریگ یلان فهرج بزودی ساماندهی می‌شود

کرمان نو-مدیر پایگاه جهانی لوت فهرج با بیان اینکه سه درگاه ورودی به کویر لوت در این شهرستان، بم و بخش شهداد وجود دارد گفت: درگاه ورودی ریگ‌های یلان از سمت فهرج در آینده نزدیک ساماندهی می‌شود

حمید وحیدزاده روز دوشنبه به خبرنگار کرمان نو افزود: سه درگاه ورودی به کویر لوت در شهرستان فهرج، بم و بخش شهداد وجود دارد که این درگاه ها از سمت فهرج به روستای شاهرخ آباد و ریگ یلان، از سمت بم به ریگ یلان و کلوت ها و از بخش شهداد به کلوت ریگ یلان و گندم بریان دسترسی دارد.

او اظهار داشت: درگاه ورودی ریگ یلان فهرج به منظور ساماندهی تورهای گردشگری، نظم‌دادن به گردشگران و راهنمایی آنان و همچنین حفاظت بیشتر از میراث جهانی بیابان لوت در دست راه‌اندازی است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: بیش از یکصد میلیون تومان اعتبار بخش دولتی با همکاری جهاد کشاورزی فهرج برای راه اندازی قنات شاهرخ آباد و همچنین بیش از یک میلیارد تومان اعتبار توسط سرمایه گذار بخش خصوصی توسط آقای میرحسینی مدیر بومگردی روستای شاهرخ آباد به منظور ایجاد فضای سبز کویر لوت هزینه شده است.

درگاه ورودی ریگ یلان فهرج بزودی ساماندهی می‌شود
 ایجاد فضای سبز برای مبارزه با بیابان‌زایی در روستای شاهرخ آباد (ورودی ریگ یلان)

ایجاد فضای سبز برای مبارزه با بیابان‌زایی

مدیر پایگاه جهانی لوت شهرستان فهرج تاکید کرد: با توجه به اینکه روستای گردشگری شاهرخ آباد در مسیر درگاه ورودی ریگ یلان قرار دارد در فاز اول احیای این روستا بعد از گذشت ۴۰ سال به منظور مبارزه با بیابان زایی و ایجاد فضای سبز با کمک سرمایه گذار بخش خصوصی در راستای رونق کشاورزی ۱۵ هزار نهال گز در مساحت ۱۰ هکتار کاشته شد.

او خاطرنشان کرد: ایجاد واحد بوم‌گردی در مسیر ریگ یلان فهرج در روستای گردشگری شاهرخ آباد و همچنین ایجاد روستای هدف گردشگری در این منطقه با همکاری فرمانداری و جهادکشاورزی و سرمایه گذار بخش خصوصی از جمله اقدامات دیگر احیای روستای شاهرخ آباد است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فهرج ادامه داد: از جمله اقدامات پایگاه جهانی لوت و میراث فرهنگی ایجاد منطقه سبز در کمپ ابتدایی ریگ یلان و خدمات رسانی به گردشگران حوزه لوت در محدوده ورودی لوت و ریگ یلان شهرستان فهرج است.

وحیدزاده همچنین اظهار داشت: مسابقات شترسواری کشوری، ساماندهی کمپ ابتدایی و ایجاد کمپ دوم در اول ریگ یلان فهرج از دیگر برنامه ها و اقدامات میراث فرهنگی فهرج است که در این راستا از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در این شهرستان دعوت به عمل می آوریم.

حضور در مناطق کویری بدون مجوز، غیرقانونی است

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فهرج گفت: افرادی که مشتاق دیدار جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی حوزه لوت هستند قبل از بازدید باید مجوز لازم را از پایگاه جهانی لوت استان کرمان و همچنین شهرستان فهرج برای ورود به کویر لوت دریافت کنند.

به گفته او حضور در مناطق کویری بدون مجوز، غیرقانونی است و تمام خدمات اداری در ساختمان پایگاه جهانی شهرستان فهرج برای خدمت رسانی به گردشگران مهیا است.

مدیرپایگاه جهانی لوت فهرج افزود: بیش از ۱۰ خودرو دیفرانسیل دار در این شهرستان آمادگی خدمات رسانی به گردشگران در نقاط مجوز دار حوزه لوت است.

وحیدزاده تاکید کرد: از جاذبه های گردشگری ریگ یلان فهرج تپه های ستاره آبی، قلعه عشاق، دشت طلایی، قلعه ها و مناطق تاریخی، روستای تاریخی گردشگری شاهرخ آباد، دشت ستارگان، تنها جنگل بزرگ اسکنبیل ها در کشور و صدها جاذبه دیگر برای بازدید گردشگران حوزه لوت است.

بخشی از بیابان لوت در سال ۹۵ به عنوان نخستین جاذبه طبیعی ایران به ثبت جهانی رسیده که قسمت عمده آن در استان کرمان قرار دارد و شهرستان فهرج یکی از دروازه های ورود به آن به شمار می رود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85465
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.