دستگاه‌های اجرایی کرمان ملزم به ساماندهی کودکان کار شدند

محمد صادق بصیری شامگاه شنبه در نشست ساماندهی کودکان کار و خیابانی افزود: طبق آئین نامه مصوب هیأت دولت، وظایف همه دستگاه ها در قبال کودکان کار مشخص شده و استاندار به صورت مکرر پیگیر عملیاتی شدن این وظایف است.
بصیری اظهار داشت: در پی مشکلات اخیر در حوزه کودکان کار و خیابانی، نشستی فوری توسط استاندار تشکیل و سه مصوبه داشت که باید انجام شود.
وی با اشاره به مصوبات نشست مذکور افزود: دو نهاد بهزیستی و اداره اتباع موظف شدند نیازها و برنامه های خود را برای ساماندهی وضعیت کودکان کار و خیابانی ارائه کنند و سایر دستگاه های اجرایی نیز طبق آئین نامه موظف به همکاری در این حوزه هستند.
بصیری با اشاره به مشکلات خاص استان کرمان در حوزه کودکان کار و خیابانی گفت: این استان بدلیل حضور تعداد زیادی از اتباع در شهرهای مختلف، با مشکلات خاصی مواجه است که وظیفه اداره اتباع و نیروی انتظامی را از این حیث بیشتر می کند.
به گفته بصیری برای ساماندهی وضعیت اتباع در استان، طرحی ملی با همکاری نمایندگان مجلس تهیه شده که در صورت اجرا همه اتباع موظفند بابت حضور و فعالیت در استان هزینه بپردازند.
حوزه کودکان کار در کرمان افسار گسیخته است
مدیر کل فرهنگی و اجتماعی استانداری کرمان نیز در این نشست گفت: حوزه کودکان کار و خیابانی در استان کرمان بسیار افسار گسیخته شده است و دستگاه های اجرایی با این قضیه به صورت اداری برخورد می کنند.
زهرا موسی پور افزود: ساماندهی کودکان کار نیازمند یک نگاه فوری و اضطراری از سوی مدیران است و متأسفانه هیچ خیابان، چهار راه و فضای عمومی بدون کودکان خیابانی وجود ندارد و از اغلب آن ها نیز سوء استفاده اقتصادی می شود.
در این نشست گزارش نیازهای سازمان بهزیستی برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی ارائه و مقرر شد برای تأمین نیازهای این سازمان اقدامات لازم انجام شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=24322
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.