معاون امور دهیاری های کشور


دهیاری ها تا سه برابر بودجه خود تسهیلات کم بهره دریافت می کنند

کرمان نو-معاون امور دهياري‌هاي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور از انعقاد تفاهم نامه با پست بانک ایران و بانک ملی برای دریافت تسهیلات کم بهره تا سه برابر بودجه دهیاری ها خبر داد

به گزارش کرمان نو علی قربانی شامگاه سه شنبه در حاشیه بازدید از روستای دهبکری از توابع شهرستان بم بیان کرد:تسهیلات کم بهره ۵ ساله و با یکسال دوره تنفس در راستای گردشگری ، اشتغال زایی و درآمدزایی دهیاری ها در کمیته ملی وام به دهیاری ها پرداخت می شود

او افزود: ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور در اولویت کمک های وزارت کشور و دولت قرار گرفته اند و از تعدادی روستاهای هدف گردشگری که نیازمند مساعدت بودند نیز بازدید به عمل آوردیم.

معاون امور دهياري‌هاي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور اظهارداشت: اعتباراتی به دهیاری ها از دو محل بند الف ماده ۳۹ و بند ب ماده ۳۹ و ماده ۴۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می شود.

به گفته او بند الف ماده ۳۹ در حال حاضر استانی است یعنی هر چه پول در استان کرمان به حساب اداره کل امور مالیاتی واریز می شود ۴ درصد آن سهم دهیاری ها و شهرداری ها و ۴ درصد سهم دولت و یک درصد هم سهم سلامت است.

قربانی ادامه داد: اعتبار بند ب ۳۹ وماده ۴۲ از طریق وزارت کشور توزیع می شود که تحت عنوان مالیات مربوط به سوخت و شماره گذاری خودرو است که به شهرستان های کمترتوسعه یافته تعلق دارد.

او می گوید اعتباراتی که از تهران پرداخت می شود براساس سه شاخص تعداد جمعیت ، تعداد دهیاری ها و معکوس بند الف ماده ۳۸ است یعنی دریافتی استان هایی که بیشتری بوده کمتر شده و به استان های محروم مبلغ بیشتری پرداخت خواهد شد.

قربانی تاکید کرد : اعتباری هم از ۲۰ درصد ماده ۵۸ است که در اختیار وزیر کشور قرار دارد که به هر نقطه ای در ایران که طرح نیمه تمام وجود دارد کمک می کند.

تسهیلات لازم برای تکمیل پروژه دهبکری پرداخت می شود

معاون امور دهياري‌هاي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور توضیح داد:روستای دهبکری توسط دهیاری در بحث گردشگری اقدامات بسیار خوبی انجام داده و مجموعه گردشگری، تفریحی تقریبا بی نظیری در این روستا در حال احداث است.

او درباره پروژه گردشگری دهبکری نیز خاطرنشان کرد:اعتبار لازم برای تکمیل این طرح از تسهیلات کم بهره به دهیاری پرداخت خواهد شد تا این پروژه در اسرع وقت تکمیل شود همچنین از محل ماده 58  نیز کمک های بلاعوض پرداخت می شود.

دهیاری ها باید توانمند شوند

قربانی تصریح کرد: زمانی دهیاری ها را توانمند کنیم و دهیارها نیز انگیزه لازم را داشته باشند می توانند منشا خلق درامد باشند همچنین دهیاری ها که به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی است باید به مفهوم واقعی کلمه درآمدزایی کنند و اقدامات فراوانی انجام دهند.

او همچنین درباره ماشین الات خدماتی و عمرانی دهیاری ها می گوید در کشور تاکنون بیش از ۱۷ هزار ماشین آلات به دهیاری های داده شده است اما ماشین حمل زباله برای روستای دهبکری خریداری خواهد شد و در اختیار این دهیاری قرار می گیرد.

قربانی درباره مجهز نبودن دهیاری دهبکری به ماشین آتش نشانی بیان کرد:سالانه به هر استان تنها یک ماشین آتش نشانی داده می شود اما امسال با توجه به افزایش قیمت این ماشین هنور خریداری نشده است که در صورت خریداری قطعا روستای دهبکری با توجه به جمعیتی که دارد و اقدامات خوبی که در این روستا انجام شده در اولویت قرار می گیرد.

معاون امور دهياري‌هاي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور توضیح داد: یک دهیاری در بم باید با دهیاری های دیگر سطح استان به نسبت جمعیت مانند رفسنجان ،سیرجان، قلعه گنج، رودبار و غیره دریافتی یکسان داشته باشد در غیر این صورت می توان به سازمان دهیاری های کشور گزارش داده شود و ما نیز از اداره مالیاتی پیگیری های لازم را انجام می دهیم

به گزارش کرمان نو مجتمع گردشگری و تفریحی دهبکری توسط دهیاری این روستا در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع در حال احداث است که تاکنون مبلغ ۴ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل فاز اول آن حدود ۵ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82882
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.