رئیس جدید شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان معرفی شد

آیین معارفه رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان برگزار و حجت‌الاسلام حسنی‌سعدی به عنوان رئیس جدید این شورا معرفی شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، آیین تکریم و معارفه رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، علی زینی‌وند استاندار کرمان، جمعی از ائمه جمعه سراسر استان و تعدادی از مسئولان استان کرمان برگزار شد.

در این آیین علی زینی‌وند استاندار کرمان از تعاملات خوب نماینده ولی‌فقیه در استان در راستای هماهنگی در سراسر استان و پیگیری‌های موثر ائمه جمعه استان در حوزه‌‌های مختلف فرهنگی اجتماعی به عنوان معتمدان جامعه تقدیر کرد و اظهار داشت: غیر از دلسوزی و پیگیری مشفقانه و تلاش در جهت انتقال و رفع دغدغه‌های مردم از ائمه جمعه ندیده‌ام.

وی با تجلیل از خدمات حجت‌الاسلام سید محمد جعفری رئیس سابق شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان و تبریک انتصاب حجت‌الاسلام حسنی‌سعدی بیان کرد: امیدوارم بتوانیم خدمتگذار خوبی برای مردم باشیم و دغدغه اصلی ما رفع مشکلات مردم و ایجاد امیدواری در بین مردم باشد.

استاندار کرمان همچنین از همراهی‌های ائمه جمعه استان در راستای مقابله با بیماری کرونا و تصمیمات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا تشکر کرد و افزود: ائمه جمعه نهایت همکاری را در مهار کرونا به ویژه شرایط پیچیده روزهای نخست انجام دادند.

وی ادامه داد: برداشت من به عنوان یک کارشناس و معلم این بوده که در مقایسه با استان‌های دیگر، مجموع رفتار و خطبه‌ها و راهنمایی‌های ائمه جمعه کرمان کاملا شبیه رفتاری است که از بیان و کلام و رفتار ولی‌فقیه می‌بینیم.

زینی‌وند تصریح کرد: برداشتی که طی یک سال گذشته از مجموع مواضع ائمه جمعه استان کرمان دیدم، چتری فراگیر برای همه، دوری از جهت‌گیری و سوگیری در تقسیم‌بندی‌های معمول در بین مردم و پرداختن به متن مشکلات مردم است.

استاندار کرمان اظهار داشت: در سفرهای استانی هیچ وقت از امامان جمعه ندیدم که دغدغه‌ای‌ غیر از مسائل و مشکلات و درخواست‌های مردم را مطرح کنند.

وی از ائمه جمعه استان به عنوان معتمد، برای مسائل استان طلب یاری کرد و گفت: اولین مطلب، تداوم همراهی‌های مردم با محوریت واکسیناسیون و تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.
زینی‌وند با اشاره به اهمیت معیشت مردم گفت: دولت سیزدهم با رویکرد آیت‌الله رئیسی و کار میدانی در بین مردم کوتاهی در معیشت مردم نمی‌کنند و هماهنگی خوبی در کشور ایجاد شده است، اما فضای سختی به لحاظ بازار پیش روی داریم.

استاندار کرمان اضافه کرد: با مسائلی که ارز ترجیحی برای کشور حادث کرده است، دولت باید تصمیم بگیرد که دهک‌های نیازمند جامعه را با یارانه مستقیم تقویت و بازار را به گونه‌ای تنظیم کند که جلوگیری بیشتر از تخریب تولید داخلی در این موضوع اتفاق بیفتد.

استاندار کرمان همراهی ائمه جمعه استان در صحنه کارآفرینی و تسهیل امر سرمایه‌‌گذاری و اشتغال را یادآور شد و عنوان کرد: تعدادی از ائمه جمعه ما میدان‌دار این صحنه هستند و رویکرد و تمرکز دولت تاکید بر توسعه و اشتغال، ارتقای توانمندی‌های استان و تفویض اختیارات به استانداران است.

زینی‌وند ابراز داشت: بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان طرح آماده سرمایه‌گذاری و اشتغال داریم که منتظر تصمیم ما هستند، اما با فرآیند طولانی و پیچیدگی نظام اداری کنونی اتفاق نمی‌افتد.

وی اضافه کرد: پیچیدگی، کارمند محوری و عدم شفافیت در بعضی از حوزه‌های نظام اداری، صدور مجوزها را سخت کرده است و با تفویض اختیارات به استان‌ها، کار با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

به گزارش تسنیم در این آیین از خدمات حجت‌الاسلام سید محمد جعفری رئیس سابق شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان تجلیل و حجت‌الاسلام حسنی‌سعدی به عنوان رئیس جدید شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان معرفی شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80879
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.