رئیس دادگستری عنبرآباد: ثبت ازدواج خارج از دفترخانه ممنوع است

رئیس دادگستری شهرستان عنبرآباد گفت: ثبت ازدواج خارج از دفترخانه تا اطلاع ثانوی در عنبرآباد ممنوع است و دستورات لازم به مراجع انتظامی ابلاغ شده تا از برگزاری هرگونه مراسم و تجمع در سطح شهرستان جلوگیری شود.

به گزارش کرمان نو، ابوذر داوریان روز دوشنبه با اعلام این  مطلب اظهار داشت: بنا بر نظر کارشناسان بهداشت، یکی از مهم‌ترین دلایل وضعیت کنونی و افزایش مبتلایان به بیماری کرونا، برگزاری مراسم جشن و دورهمی و ثبت واقعه ازدواج در خارج از دفاتر رسمی است .

داوریان افزود: در وضعیت کنونی این گونه اقدامات تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود و دستگاه قضا با عنایت به اینکه تهدید علیه بهداشت عمومی بحث مجرمانه دارد و با عوامل و دست اندرکاران برخورد جدی خواهد شد.

رئیس دادگستری عنبرآباد بیان کرد: به دفاتر ثبت ازدواج ابلاغ شده که ثبت هرگونه عقد نکاح خارج از دفترخانه ممنوع است و اگر بنا هست خطبه عقد جاری شود صرفاً در همان محل دفترخانه با اعضای درجه یک خانواده عروس و داماد انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر دفاتر ثبت ازدواج از این حکم تخطی کنند برخورد و تبعات قانونی خواهد شد و از مردم شهرستان عنبرآباد می‌خواهیم پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند تا از وضعیت کنونی عبور کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69861
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.