راهداری استان کرمان رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داد

راهداري حوزه شمال استان كرمان موفق شد در سامانه ثبت جامع آنلاين فعاليت هاي راهداري استان ها كه براي نخستين مرتبه در سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور طراحي و اجرا گرديد رتبه دوم كشور را به خود اختصاص دهد.

سيدعلي حاج سيدعليخاني مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمان ضمن قدرداني از راهداران استان كه با تلاش هاي شبانه روزي در حفظ و نگهداري راه‌هاي برون شهري استان از جان خود مايه ميگذارند گفت: با توجه به فعاليت هاي گسترده ادارات راهداري و حمل و نقل جاده اي شهرستان‌هاي تابعه در امور بهسازي، نگهداري و ايمن سازي محورهاي مواصلاتي اين ارزيابي صورت گرفته است.

مهندس حاج سيدعليخاني افزود: تهيه گزارش هاي برخط در حوزه راه‌هاي روستايي، راهدارخانه ها و امور راهداري جاري، پروژه هاي راهداري و در نهايت ثبت عملكرد گشت هاي راهداري از ديگر آيتم هاي ارزشيابي در سامانه جامع راهداري بوده است كه در اسفندماه 98 توسط سازمان متبوع به اين اداره كل ابلاغ گرديد.

وي تصريح كرد: طي يكماه گذشته 61 هزارو 36 فعاليت عملكردي كه در محورهاي استان توسط راهداران ادارات شهرستاني انجام گرفته بود در سامانه ثبت گرديد و تحليل اين عملكرد و مقايسه آن با استان هاي ديگر، اين اداره كل حائز رتبه دوم شد.

احسان عراقي زاده معاون راهداري اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمان در ارتباط با فعاليت شهرستان هاي استان گفت: اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي شهرستان كرمان در بخش ماشين آلات راهداري و در حوزه پل و ابنيه فني راه‌ها به همراه اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي شهرستان بم رتبه نخست را در بين شهرستان هاي سراسر كشور كسب نمودند.

وي از همكاران راهداري در كليه شهرستان ها كه با تلاش و كوشش شبانه روزي خود در جاده ها جانفشاني مي كنند تشكر نموده و افزود: ان شاا… با استفاده از اين سامانه بتوانيم گوشه‌اي از فعاليت هاي اين تلاشگران جاده ها را به مردم استان معرفي نماييم.

مهندس عراقي زاده تصريح كرد: در سامانه جامع ثبت فعاليت هاي راهداري 4 گزينه شامل علائم ايمني، ماشين آلات راهداري، پل ها، انبار و اموال، مورد ارزيابي قرار مي گيرد، لذا در بخش پل هاي جاده اي،  ابنيه فني مانند: ديوارهاي ساحلي و آبنما طراحي گرديده و علاوه بر اين، انواع قراردادهاي منعقده، بازديدهاي صورت گرفته و…ثبت مي شود.

معاون راهداري استان در ادامه گفت: 350 نفر نيروي راهدار در 32 راهدارخانه استان،  عمليات سخت  راهداري را در حدود 15 هزار كيلومتر راه اصلي و فرعي و روستايي انجام ميدهند .

وي افزود: دامنه فعاليت راهداران وسيع است از جمله اين فعاليت ها  ميتوان به انجام روكش آسفالت محور ها، بهسازي و تعريض پل ها، تعريض جاده ها، رفع نقاط حادثه خيز، نصب انواع علائم و گاردريل، خط كشي و…. اشاره نمود.

عراقي زاده خاطرنشان كرد: محورهاي برون شهري به عنوان سرمايه عظيم ملي محسوب مي شوند و اين اداره كل همواره در حفظ و نگهداري راهها، حداكثر توان خود را به كار مي گيرد و انتظار ما از كاربران جاده اي اين است كه در امر نگهداري جاده ها با راهداران همكاري نمايند.

وي هريك از هم استاني هاي عزيزمان را يك راهدار خواند و گفت: توجه كامل به علائم رانندگي با رعايت قوانين و مقررات در طول سفر، توام با حفظ و نگهداري راهها، نتيجه ارتقاي ايمني و كاهش سوانح و تلفات را در پي خواهد داشت.

عراقي زاده با اعلام شماره 141 سامانه اطلاعات راهها افزود: هم استانيهاي گرامي جهت انتقال  هرگونه شكايت، انتقاد ويا پيشنــهاد مرتبط با حوزه راهــداري استان ، مي توانند مراتب را از طريق  سـامانه پيامكي 10000341  به ما اطلاع دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=47964
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.