رتبه نخست رفسنجان در کاهش آمار زندانیان در استان کرمان

دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان با بیان اینکه رفسنجان رتبه نخست در کاهش آمار زندانیان در استان کرمان را کسب کرده است، گفت: طی دو سال اخیر ۲۰۰ نفر از آمار زندانیان این شهرستان کاهش یافته است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “ایمان شهسواری” پیش از ظهر امروز ۶ تیر ماه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: آمار زندانیان رفسنجان بیش از ۷۰۰ مورد بوده که با کاهش ۲۰۰ نفری، آمار افراد در حبس به ۵۰۰ نفر کاهش یافته است.

وی بیان کرد: این امر به دلایل عفو رهبری، قانون تامین مجازات حبس تعزیری و هم افزایی بین ستاد دیه، موکب خاتم الانبیاء، خیرین، امام جمعه و دادگستری بوده است و با هم افزایی بین نهادها افرادی که به دلیل پرداخت مهریه، نفقه، پرداخت مالی در حبس بودند از بند آزاد شدند.

دادستان رفسنجان از کسب رتبه نخست رفسنجان در کاهش آمار زندانیان در استان کرمان خبر داد و گفت: زندان رفسنجان ۳۰ سال است که ساخته شده و فرسوده است و با همت دادگستری، شرکت مس و فرمانداری درحال تعمیر و بازسازی است.

شهسواری عنوان کرد: طی سال ۹۸ بیش از ۲۲ هزار و ۸۰۰ پرونده به دادسرای این شهرستان وارد شد در حالی که این آمار طی سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۰ هزار مورد بوده است. هرچه ورودی پرونده ها به دادسرا کمتر باشد در میزان رضایت مندی ارباب رجوع و مراجعان و کاهش حجم مراجعات موثر خواهد بود.

دادستان رفسنجان با بیان اینکه دو شعبه رسیدگی به شکایات در دستگاه قضایی رفسنجان اضافه شده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۶ شعبه رسیدگی به شکایات در رفسنجان دائر است و برای کمک به زندانیان و خانواده های آنها شعبه ای هم در داخل زندان رفسنجان طی روزهای آینده راه اندازی می شود تا خدمات شایسته ای ارایه شود.

شهسواری با اشاره به اینکه ۲۲ دستگاه متولی مبارزه با مواد مخدر در کشور وجود دارد و کار مبارزه را انجام می دهند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که تقاضا وجود دارد عرضه هم وجود دارد.

وی اضافه کرد: نباید والدین در برابر فرزندان که سکانداران آینده کشور هستند دست به مصرف مواد مخدر بزنند که موجب مصرف گرایی در فرزند می شود و فرزند به سمت مصرف مواد مخدر صنعتی می رود و برای کاهش آسیب های اجتماعی درون خانواده مجبور می شود با دوستان ناباب رابطه برقرار کند و به سمت تخریب جسم و روح با مصرف مواد مخدر برود لذا کاهش میل به مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی باید فرهنگ سازی شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=72994
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.