رهایی از بند/ بخشیده شدن ۱۴ محکوم قصاص در جیرفت

۱۴ محکوم به قصاص در زندان جیرفت با رضایت اولیای دم بخشیده شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش داده؛ رئیس کل دادگستری استان کرمان به همراه دادستان مرکز استان و جمعی از معاونان از زندان جیرفت بازدید کردند.

یدالله موحد در سومین روز سفر خود به جنوب استان کرمان و در پایان بازدید از زندان جیرفت گفت: خوشبختانه طی ۹ ماهه‌ی گذشته با اقدامات صورت گرفته از سوی شورای حل اختلاف ویژه زندان جیرفت و با همکاری دادستان جیرفت و مقامات قضایی شهرستان، ۱۴ مورد رضایت درخصوص محکومین به قصاص داشته ایم که از این تعداد ۶ نفر آزاد و مابقی نیز در شرف آزادی هستند.

رئیس شورای قضائی استان کرمان اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون با تلاش‌های صورت گرفته در کمیته صلح وسازش زندان، ۱۰۵ مورد توافق بین طرفین پرونده‌ها از طریق صلح وسازش ایجاد شده است که این امر موجب آزادی اکثر این افراد از زندان جیرفت شده است.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان عنوان کرد: شاهد کاهش ۱۲ درصدی ورودی به زندان جیرفت طی ۹ ماهه‌ی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم .

موحد همچنین در خصوص عملکرد شورای حل اختلاف ویژه زندان در جنوب استان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۱۲ فقره پرونده به این شورا‌ها ارجاع شده که تعداد ۲۹۲ مورد بین اصحاب دعوا سازش برقرار شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=39599
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.