رویداد حافظه چوب در کرمان به پایان رسید

سیدمهران عالم‌زاده صبح شنبه در آئین اختتامیه نخستین رویداد حافظه چوب در کرمان که در فرهنگسرای کوثر کرمان برگزار شد با اشاره به اینکه طی یک هفته گذشته 16 اثر هنری به مجموعه هنری شهر کرمان اضافه شده است اظهار داشت: امیدوارم که شاهد برگزاری چنین برنامه‌هایی در شهر کرمان باشیم با توجه به میراث تاریخی که داریم باشیم و با توجه به سیمای شهرمان بیشتر به آن بپردازیم.
وی با بیان این مردم ما قرن‌هاست که حادثه تاسوعا و عاشورا و عید نوروز را در حافظه معنوی خود نگه‌داشته‌اند گفت: بناها، میادین و فضاهای شهری که هویت‌ خاصی را در خودشان دارند همگی مصداق حافظه مادی ما هستند.
به گزارش تسنیم شهردار کرمان با اشاره به اینکه حافظه تاریخی در ما تعلق خاطر ایجاد می‌کند و به واسطه دارای اهمیت است افزود: درختان نیز از مواردی هستند که تاریخی بشری را انتقال می‌دهند و می‌توانند در کنار همه فوایدی که برای انسان دارند از آنها به عنوان یک اثر هنری هم استفاده کنیم.

سیدعماد محسنی‌تکلو سرپرست معاونت سیما، منظر و فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمان نیز در این آئین با اشاره به اینکه از درختان خشک‌شده هم می‌توان آثاری خلق شود که شهر را زیبا کرده و جلوه‌ای دیگر به شهر ببخشند اظهار داشت: برگزاری این رویداد برای نخستین بار در کرمان اتفاق افتاد افتاد.
وی با بیان اینکه تلاش ما بر این بود تا از درختان خشک‌شده آثار هنری ماندگاری خلق کنیم عنوان کرد: فراخوان ایده‌های خلاقانه برای درختان خشک‌شده کرمان در اردیبهشت ماه سال جاری منتشر شده و از بین آثار رسیده 16 اثر برای اجرا در شهر کرمان انتخاب شد.
سرپرست معاونت سیما، منظر و فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمان با اشاره به اینکه از میان 16 اثر هنری انتخاب شده نه اثر مربوط به هنرمندان کرمانی و هفت اثر مربوط به هنرمند غیرکرمانی است گفت: به برگزیدگان این رویداد جایزه درویش‌خان اعطا می‌شود.
وی با اشاره به دیگر برنامه‌های در دست اقدام در شهرداری کرمان بیان کرد: برنامه‌ریزی برای تهیه مستند جنگل‌های دست‌کاشت قائم که باعث می‌شود حس تعلق خاطر به داشته‌های شهرخودمان داشته باشیم و کارزار نه منظر شهری در دستور کار است.
محسنی‌تکلو به برگزاری رویداد هنرواره عاشورایی اشاره کرد و افزود: فراخوان این رویداد ماه آینده منتشر خواهد شد و البته جشنواره تخم‌مرغ‌های رنگی را هم در برنامه داریم.
وی با بیان اینکه همه این جشنواره‌ها و رویدادها باعث ارتقای فرهنگی شهر و جلوه‌های شهری خواهد شد گفت: امیدوارم تمام مشکلات خود را در کنارهم و با یکدیگر حل کنیم.

محسنی تکلو همچنین به کرمان‌نو گفت: اختتامیه جشنواره حافظه چوب صبح امروز در پارک ریاضیات و محوطه کتابخانه ملی کرمان برگزار شد.طی یک فراخوانی،16طرح از هنرمندان سراسرکشور برای ساخت مجسمه از درختان خشک پارک ریاضیات کرمان انتخاب شدند.
عماد محسنی تکلو ادامه داد: از 22تیرماه این طرح ها در قالب یک رویداد به مدت یک هفته در پارک ریاضیات بر روی درختان اجرا شدند، در این جشنواره اثر مهدی رنگ چی هنرمند تهرانی به عنوان اثر برتر انتخاب شد.آثار ساخته شده در پارک ریاضیات با نام سازنده و معرفی اثر پلاک گذاری می شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=30601
1 نظر
  1. هخامنش سعیدی می گوید

    خب عکس 16 اثر رو می ذاشتید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.