شهردار کرمان:


زیرسیستم شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان راه‌اندازی می‌شود

شهردار کرمان گفت: تفاهم‌نامه راه‌اندازی سیستم امور مهندسان با هدف سیستمی شدن فرایند صدور پروانه ساختمانی و پایان‌کار، با همکاری شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان منعقد می‌شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، سیدمهران شامگاه روز سه‌شنبه در جمع رسانه ها افزود: نشستی با حضور معاون شهرسازی و معماری، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری، شهرداران مناطق و همچنین نمایندگان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان، به‌منظور بررسی راه‌اندازی زیرسیستم مشترک شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان به منظور تسریع در امور عقد تفاهم نامه و انجام غیرحضوری اقدامات مرتبط با این ۲ نهاد، برگزار شد.

وی اظهار داشت: اجرای این سیستم به نفع جامعه مهندسی و شهروندان است و باید از سوی شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان تلاش شود هرچه سریع‌تر مقدمات امضای تفاهم‌نامه، فراهم و اجرایی شود.

عالم‌زاده خاطرنشان کرد: باید تفاهم‌نامه‌ای امضا شود که در دوره‌های بعد نیز لازم‌الاجرا باشد و ضمن حفظ استقلال عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان، در آینده هم مشکلی به‌وجود نیاید.

معاون شهرسازی و معماری شهردار کرمان نیز با اشاره به اینکه زیرسیستم مشترک شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان برای تکمیل فرایند مربوط به صدور پروانه ساختمانی و پایان‌کار راه‌اندازی خواهد شد، افزود: بررسی مسایل مربوط به زیرسیستم امور مهندسان و ایجاد دفتر خدمات مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری از دیگر برنامه‌های در حال بررسی شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان است.

مریم ایلاقی‌حسینی با اشاره به ضرورت تکمیل اطلاعات خوداظهاری مهندسان، به منظور فراهم‌سازی مقدمات راه‌اندازی زیرسیستم امور مهندسان، خاطرنشان کرد: به این ترتیب، تمام فرایند صدور پروانه ساختمانی به‌صورت سیستمی انجام خواهد شد و رفت‌وآمد بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان در زمینه کنترل نقشه به حداقل می‌رسد.

نماینده شرکت مجری نرم‌افزار زیرسیستم امور مهندسین، توضیحاتی در زمینه سیستم امور مهندسی و نحوه کارکرد و قابلیت‌های آن ارائه کرد.

سعید روحی‌نیک با اشاره به ثبت بانک اطلاعاتی جامع در سیستم امور مهندسین،‌ تصریح کرد: الکترونیکی کردن سیستم و حذف مراجعات مکرر شهروندان به سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری با تبادل اطلاعات امکان‌پذیر می‌شود.

وی افزود: سیستم امور مهندسین، مالک و مهندسان را به هم مرتبط می‌کند و براساس فرمول‌ها و دستورالعمل‌هایی که تعریف می‌شود، شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز می‌توانند از قابلیت‌های این سیستم بهره گیرند.

همچنین در این نشست مقرر شد، پیش‌نویس تفاهم‌نامه و شیوه‌نامه اجرایی سیستم امور مهندسان، با حفظ استقلال سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری، با هدف سیستمی شدن فرایند صدور پروانه ساختمانی از مرحله درخواست تا صدور پروانه، تهیه شده و به امضای طرفین برسد.

فراخوان خوداظهاری مهندسان نیز برای تکمیل بانک اطلاعات مهندسان منتشر شده و مقدمات راه‌اندازی دفتر خدمات مشترک مهندسان انجام شود.

علاوه بر آن مقرر شد، کارگروه مشترک بین شهرداری، سازمان نظام مهندسی ساختمان و شرکت مجری تشکیل شود تا سیستم یاد شده براساس نیازهای موجود بومی‌سازی شده و سریع‌تر اجرایی شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71324
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.