ساخت هشت پل بزرگ در جنوب کرمان

محمد ساردویی در جمع خبرنگاران گفت که پل دوم روستای سقدر به طول ۶۰ متر شامل سه دهانه ۲۰ متری در محور بزرگراه ترانزیت جیرفت – سه راهی بم قرار گرفته است که با احداث این پل ۲۰کیلومتر از محور جیرفت – سه راهی بم به صورت چهار خط قابل تردد می شود.

وی افزود که عملیات اجرایی پل دوم سقدر با پیشرفت فیزیکی ۷۸ درصد و اعتبار اولیه ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در دست اقدام است.

ساردویی ادامه داد که پل دوم سرجاز بر روی رودخانه ملنتی نیز در دست احداث است که ۳۴۸ متر طول دارد و در محور ترانزیتی بزرگراه جیرفت – کهنوج – رودان قرار دارد.

وی گفت: «این پل نیز از ۱۱دهانه ۲۸ متر و ۲ دهانه ۲۰ متری تشکیل و تاکنون عملیات خاکبرداری کامل، اجرای ۸۸عدد شمع و احداث ۲ فونداسیون انجام شده که برای تکمیل این پل بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است».

وی ادامه داد که پل دوم جنگل‌آباد از دیگر طرح هاست که به طول ۱۹۶ متر در محور ترانزیتی بزرگراه جیرفت – کهنوج – رودان قرار دارد و شامل هفت دهانه ۲۸ متری می باشد که تکمیل آن به ۶۰میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

ساردویی افزود که پل دوم بهادرآباد به طول ۳۹۹متر در کیلومتر ۵۵ محور جیرفت – کهنوج – رودان قرار دارد که شامل ۱۹ دهانه ۲۱ متری است و در حال حاضر پروژه احداث پل دوم بهادرآباد و جاده‌های ورودی و خروجی اطراف آن با برآوردی بالغ بر ۱۱۲ میلیارد ریال در حال برگزاری مناقصه می باشد.

وی گفته پل تقاطع غیر همسطح سربیژن از دیگر طرح هاست که طول آن یک هزار و ۶۰۰ متر است و با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال در سال ۹۱ آغاز شد و باند های طرفین و پل دو دهانه ۲۰ متری به اتمام رسیده و آماده پخش آسفالت می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان افزود که پل سفید باز و پل کلدان نیز به ترتیب به طول ۹۰ متر و ۱۲۰ متر در دست مطالعه است که با احداث این پل ها حدود ۱۱ کیلومتر از بزرگراه جیرفت – بافت – سیرجان تکمیل و بهره برداری می شود.

وی گفت که پل تیتانیوم کهنوج نیز به طول ۶۰ متر با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال در حال ساخت است که با احداث این پل و تکمیل عملیات اجرایی آن حدود ۳۰کیلومتر از بزرگراه ترانزیتی کهنوج – رودان تکمیل و افتتاح می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=10847
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.