سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس:


سه سال حبس برای منتشر کنندگان اخبار کذب در مورد کرونا

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: منتشرکنندگان اخبار کذب درباره کرونا به سه سال زندان محکوم می‌شوند.

خانه ملت گزارش داده؛ حسن نوروزی در مورد جرم و نحوه مجازات افرادی که اقدام به انتشار اخبار کذب پیرامون شیوع بیماری کرونا در سطح جامعه می‌کنند، عنوان کرد: این اقدام بر اساس قانون مجازات اسلامی نشر اکاذیب محسوب شده و برای افرادی که مرتکب این جرم شوند بین یک تا سه سال مجازات حبس و تعیین شلاق در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که به دنبال انتشار این گونه اخبار در جامعه ایجاد می‌شود، ادامه داد: انتشار اخبار کذب در مورد بیماری کرونا باعث بروز نگرانی و رعب و وحشت برای مردم شده و زمینه تعطیلی کشور را فراهم کرده است.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در مورد تبعاتی که انتشار این گونه اخبار در حوزه اقتصادی کشور به همراه دارد، تاکید کرد: انجام اینگونه اقدامات به دلیل تعطیلی کارخانجات و مجتمع‌های تجاری بزرگ می‌تواند باعث بروز خسارات اقتصادی گسترده شود.

وی افزود: در پی تعطیلی مدارس هم شرایطی فراهم می‌شود که کودکان به ناچار تابستان نیز برای جبران این وقفه ایجاد شده به مدرسه بروند.

نوروزی گفت: انتشار ویروس کرونا امری مقطعی بوده که به زودی مسوولان حوزه سلامت هم در ایران و هم جهان برای رفع این مشکل تدبیری خواهند اندیشید، اما تعطیلی واحدهای تولیدی و اقتصادی هزاران میلیارد خسارت به کشور وارد می‌کند که آسیب ناشی از آن به مردم وارد می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=43436
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.