شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان پیشرو در ارائه خدمات غیر حضوری

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان در خصوص ارائه خدمات غیر حضوری، بیان نمود: هم اکنون در این شرکت 26 خدمت از خدمت های اصلی مشترکین در بستر الکترونیک انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان مهدوی نیا مدیر عامل این شرکت در خصوص ارائه خدمات غیر حضوری، بیان نمود: هم اکنون در این شرکت 26 خدمت از خدمت های اصلی مشترکین از جمله مراحل فروش انشعاب، تغییر کاربری، جابجایی کنتور، افزایش آمپراژ،  دریافت صورت حساب، قرائت کنتور توسط مشترک و … در بستر الکترونیک انجام می شود.

مهدوی نیا تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف استراتژیک شرکت، عدم نیاز به مراجعه حضوری ارباب رجوع جهت دریافت خدمات می باشد ما از سال های گذشته اقدام به فراهم آوردن زیر ساخت های مربوطه نموده ایم و ابتدا بازنگری و اصلاح فرایندها در قالب پروژه BPMS  با هدف ساده سازی فرایندها و حذف فرایندهای غیر ضروری انجام و در دست اجرا نیز می باشد.

وی افزود: بستر های لازم سخت افزاری نیز راه اندازی شده است و علاوه بر آن اطلاعات مکانی مشترکین به طور کامل برداشت و شماره تلفن همراه 560 هزار مشترک از مجموع 563 هزار مشترک برداشت شده است؛ همچنین درگاه های لازم برای ارتباط با مشترک و ارباب رجوع در قالب اپلیکیشن فراهم آمده و هم اکنون 111 هزار مشترک اپلیکیشن را نصب نموده اند و از این طریق می توانند خدماتی مانند سوابق مصرف، پرداخت صورت حساب، خرید انشعاب و سایر کارهای الکترونیکی لازم را بدون نیاز به مراجعه حضوری  انجام دهند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان همچنین خاطر نشان کرد: علاوه بر راه اندازی اپلیکیشن، سامانه پیامکی 200008000 را راه اندازی نموده ایم و مشترکین می توانند تمامی خدمات از جمله صورت حساب برق و ثبت خود اظهاری قرائت کنتور مشترکین را به این صورت نیز انجام دهند

مهدوی نیا افزود: اخیرا شرایطی را مهیا نموده ایم که مشترک بتواند قرائت کنتور خود را انجام و از طریق راه های ارتباطی به همکاران ما اطلاع رسانی نماید و البته هم اکنون تنها 65 مشترک اقدام به انجام این کار کرده اند و امیدواریم در آینده مشترکین به طور کامل فرایند خود اظهاری قرائت کنتور را انجام دهند. در حال حاضر نیز ماموران قرائت مطابق با پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی ایمن و استفاده از لوازم حفاظت شخصی مانند ماسک و دستکش جهت قرائت کنتورها به درب منازل مراجعه می نمایند تا از انباشت کیلو وات در کنتور ها و صدور قبوض با مبلغ بالا جلوگیری نمایند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای فراهم آوردن خدمات غیر حضوری، تصریح کرد: این شرکت با سایر دستگاه های اجرایی مانند ثبت احوال ارتباط برقرار کرده است و هم اکنون اطلاعات هویتی افراد را در اختیار داریم و دیگر نیاز به دریافت کارت ملی و سایر اطلاعات مشترک نمی باشد؛ همچنین ارتباط سیستمی لازم شرکت آب منطقه ای  و صنایع استان کرمان، جهت تمدید پروانه کشاورزی و صنایع برقرار شده است به طوری که دیگر مشترکین کشاورزی برای تمدید پروانه کشاورزی خود نیاز به ارائه پروانه به صورت کاغذی و حضوری ندارند.

مدیر عامل شرکت برق جنوب استان کرمان در ادامه سخنان خود بیان کرد: در سال های گذشته مراحل فروش انشعاب در مدت زمان 9 روز انجام می شد اما با بسترسازی های مناسب این اقدام در صورت پرداخت صورت حساب توسط مشترک طی 36 ساعت انجام و انشعاب قابل نصب می باشد و حتی امضای قرارداد که بایستی توسط مشترک انجام شود نیز به صورت امضاء الکترونیکی انجام خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به کاهش خاموشی ها در این شرکت،خاطرنشان کرد: در سال 94 خاموشی برای هر مشترک در سال بالای 700 دقیقه بوده است اما هم اکنون به وسیله اقدامات انجام شده در زمینه اتوماسیون، تعمیرات خطوط و سایر اقدامات انجام شده این عدد پایین تر از 200 دقیقه در سال برای هر مشترک رسیده است و طبق اهداف استراتژیک شرکت این عدد بایستی تا سال 1404 به 28 دقیقه در سال کاهش یابد.

مدیر عامل شرکت برق جنوب استان افزود: هم اکنون مشترکین می توانند از خاموشی های خود از طریق پیامک، اپلیکیشن و سایر راه های ارتباطی آگاه شوند و تمهیدات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به حذف قبوض کاغذی از تیر ماه سال 98 تصریح کرد: هر ساله حدود دو میلیون و پانصد هزار کاغذ برای چاپ قبوض برق هزینه می شد که با حذف قبوض کاغذی علاوه بر صرفه اقتصادی به میزان دو میلیارد و سیصد میلیون تومان، از قطع 162 درخت کنهسال به ارتفاع 5/12 متر و عرض 4/2متر جلوگیری شده است.

مهدوی نیا همچنین بیان کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا متاسفانه میزان پرداخت قبوض برق  به زیر 15 درصد رسیده است به گونه ای که هم اکنون مشترکان شرکت  47 میلیارد تومان بابت قبوض برق خود بدهی دارند که از این مبلغ 34 میلیارد تومان در بخش خانگی و تجاری می باشد و از آنجایی که شرکت توزیع برق هیچ گونه اعتبار دولتی برای پرداخت هزینه های خود ندارد و از محل درآمدهای برق مصرفی بایستی هزینه سرویس و تعمیرات شبکه، حقوق و دستمزد را پرداخت نماید لذا با کاهش در آمدهای خود با مشکل جدی در تامین هزینه ها مواجه شده است.

مهدوی نیا در پایان سخن خود از مشترکین خواست؛ نسبت به پرداخت قبوض برق خود اقدام نمایند و ضمن جلوگیری از انباشت بدهی خود شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان را در ارائه خدمات تر یاری نمایند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=47710
1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    سلام وقت بخیر.الان سمت مهندس مهدوی نیامدیرعامل برق جنوب هست یانه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.