شهردار جدید کرمان: توانمندی مالی شهرداری متناسب با وضعیت زیرساخت‌های شهری نیست

شهردار کرمان با بیان اینکه مشکل زیرساخت آسفالت از مشکلات بنیادین شهر کرمان است گفت: توانمندی مالی شهرداری متناسب با وضعیت زیرساخت‌های شهری نیست.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، سعید شعرباف تبریزی با اشاره به اینکه مهمترین دغدغه ما در چهار سال پیش رو این است که فضای شهری کرمان را به سمت یک فضای زنده، پر روح و مناسب با طبقات عمومی مردم به ویژه خانواده‌های کرمانی ببریم اظهار داشت: برخی از این اقدامات نیازمند کارهای بلندمدت و میان مدت و البته هزینه‌های وسیع است.

وی با بیان اینکه البته بسیاری از اقدامات را می‌توان در بازه‌های کوتاه مدت زیر دو سال محقق کرد افزود: بسیاری از درخواست‌هایی که مردم دارند در ارتباط با پارک‌های محله‌ای کوچک و فضاهایی است که بتوان با امنیت دختران و پسران و خانواده‌های آنها در آن تفریح کنند.

شهردار جدید کرمان با اشاره به اینکه آماده سازی فضای بوستان قائم را که یک فضای تفریحی بزرگ برای مردم کرمان است در برنامه داریم گفت: بسیاری از موارد را می‌توان با یک برنامه‌ریزی خوب و با کمک مدیران استانی، فرماندار و استاندار و همه بدنه به سمتی ببریم که رضایت مردم از این چیزی که هست بیشتر شود.

وی با بیان اینکه موازی با این اقدامات به سمت سرمایه‌گذاری‌های کلان و پروژه‌های شهری که زیرساخت‌های شهری را متحول خواهد کرد نیز پیش می‌رویم ادامه داد: برخی از محلات شهر کرمان به ویژه در مناطق جنوبی شهر مشکلات حادی دارند که هیچ کس به اندازه نخبگان محلی و فعالان اجتماعی این محلات که سال‌ها آنجا زندگی کرده با گوشت و پوست و خون خود مشکلات را لمس کردند، نمی‌تواند برای ما راه حل و اولویت مشخص کند.

شعرباف با اشاره به اینکه یکی از اشکالات بنیادی ما این بوده که سعی کردیم از بالا به پایین و براساس داده‌های مشاوران در مورد مشکلات این محله‌ها و اولویت‌های آنها تصمیم‌گیری کنیم گفت: در برنامه داریم در بازه کوتاه مدت مشکلاتی را که نیاز به پرداخت هزینه‌های کلان نداشته و با تدبیر کوچک حل می‌شود را حل کنیم.

وی با بیان اینکه جایی که نمی‌توانیم مشکلات را در بازه کوتاه مدت حل کنیم و نیاز به زمان دارد، به صورت شفاف و صریح با مردم در میان می‌گذاریم ادامه داد: وعده‌هایی می‌دهیم که بتوانیم آن را عملی کرده و اثر آن را در سفره مردم ببینیم.

شهردار جدید کرمان با اشاره به اینکه مشکل زیرساخت آسفالت از مشکلات بنیادین شهر کرمان است و تلاش‌ها و اقدامات خوبی هم در ادوار گذشته برای حل این مشکلات انجام شده تا این مشکلات زیرساختی تا اندازه‌ای برطرف شود گفت: مشکل اصلی این است که توانمندی مالی شهرداری متناسب با وضعیت زیرساخت‌های شهری کرمان نبوده و نیازمند کمک فرا شهرداری داریم.

وی با بیان اینکه وضعیت آسفالت شهر کرمان در هیچ جایی مطلوب نیست تصریح کرد: در برخی از جاها حتی وعده‌هایی داده و خودیاری‌هایی از مردم گرفته شده اما هنوز به تعهدات عمل نشده که باید در وضعیت آسفالت شهر کرمان اولویت‌بندی‌هایی انجام شود.

شعرباف با اشاره به اینکه قطعا آسفالت خیابان‌ها و شریان‌های اصلی شهر کرمان بعد از اجرای فاضلاب و ثابت شدن وضعیت پروژه باید به سرعت انجام شود گفت: اولویت دوم جاهایی است که به مردم وعده داده شده و مبالغی هم اخذ شده است و در مرحله سوم باید با کمک بدنه استانی نهضتی در آسفالت شهری آغاز شود که نیازمند اعتبارات فرا شهرداری است.

وی با بیان اینکه حجم موضوعات و مسائل در شهر کرمان بسیار زیاد است و از مسائل کوتاه مدت گرفته تا مشکلات بلند مدت را شامل می‌شود ادامه داد: باید ساز و کار مناسبی برای پاسخ گویی به مردم ایجاد شود و مطمئناً با کار احساسی و وعده‌های اولیه کار به جلو نخواهد رفت.

شهردار جدید کرمان با اشاره به مشکلات و مسائل مختلفی که در حوزه‌های مختلفی چون مسائل قلعه دختر و قلعه اردشیر، بافت تاریخی منطقه ۵، میراث فرهنگی و بوستان قائم وجود دارد گفت: تلاش می‌کنیم مشکلات مناطق مختلف را از طریق شبکه مویرگی شهرداران و نخبگان محلات دسته‌بندی کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79121
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.