یک عضو شورای شهر بافت انصراف داد


شهر همچنان بدون شهردار اداره می‌شود

یک عضو شورای شهر بافت از عضویت در ششمین دوره شورای اسلامی شهر بافت استعفا داد. اسماعیل قاسمی یکی از دو عضو این شورا بود که از انتخاب مجدد شهردار برای بافت طفره می‌رفت.

به گزارش کرمان‌نو اسماعیل قاسمی عضو ششمین دوره ی شورای اسلامی شهر بافت صبح امروز هشتم اسفندماه ۱۴۰۰ استعفای کتبی خود را از عضویت در شورای اسلامی شهر بافت به دبیرخانه شورای شهر اعلام نموده است.
ظاهرا این استعفا به حکم قطعی دیوان عدالت اداری و نامه‌ی چند روز گذشته استانداری کرمان به شورای شهر بافت بی‌ربط نیست.
در این نامه دیوان عدالت اداری حضور عضو علی‌البدل در شورای شهر را رد کرد و حضور خانم حیدری را که پیش از این سلب عضویت شده بود را در شورای شهر بافت قانونی دانست.
پیش از این شورای شهر بافت در پشت درهای بسته و با حضور عضو علی‌البدل شهردار بافت را انتخاب کرده بود. اما بر اساس قانون تا زمانی که عضو سلب صلاحیت شده حکم قطعی از دیوان عدالت نگرفته باشد، شورا حق انتخاب شهردار را نداشته و پیش از گذشت ۳ ماه از تشکیل شورای شهر نیز عضو علی البدل اجازه حضور در جلسات این شورا را نداشته است.
۳ عضو کنونی شورای شهر بافت ، خواستار انتخاب مجدد شهردار بافت هستند که با مخالفت رییس شورای شهر بافت و عضو دیگر مواجه شده است. دو هفته گذشته نیز شورای شهر بافت از حصول توافق بین اعضای شورا خبر داد و قرار بود شهردار بافت از بین ۱۱ گزینه ارائه شده انتخاب شود، اما باز هم دو عضو مخالف شرکت نکردند.
سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان در نامه‌ای به شورای شهر بافت ضمن اعلام رای دیوان عدالت اداری به این شورا تاکید کرده است که هرچه زودتر شهردار بافت را تعیین کنند و تاکید کرده است با کسانی که در انجام این وظیفه تعلل کنند، برخورد قانونی خواهد شد.
پیش از این نیز موسوی در پاسخ به سوال خبرنگار کرمان‌نو در خصوص شورای شهر بافت گفته بود اگر عضوی یا اعضایی در زمینه انتخاب شهردار همکاری نکنند از شورای شهر ششم بافت سلب عضویت خواهند شد.
حال یکی از دو نفری که در جلسات رای گیری برای انتخاب شهردار بافت شرکت نمی‌کردند استعفا داده است که احتمالا پرسه حضور عضو علی البدل در شورای شهر، ماجرای انتخاب شهردار بافت را طولانی‌تر خواهد کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85772
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.