صلاحیت ۲ شهردار منتخب در استان کرمان تایید نشد

معاون امور عمرانی استاندار کرمان با تشریح جزییات و علت رد صلاحیت ۲ شهردار منتخب شوراهای اسلامی شهر در این استان گفت: پرونده این ۲ شهردار به علت اختلاف بین شوراها با استانداری به هیات حل اختلاف رفته بود که در نهایت نظر استانداری تایید شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، سید مصطفی آیت‌اللهی موسوی روز چهارشنبه در نشست شوراهای اسلامی استان کرمان توضیح داد: برخی شهرداران منتخب توسط شوراها از نظر قوانین و آیین نامه ها دارای صلاحیت لازم نیستند.

وی با بیان اینکه ۶۱ شهردار از ۸۴ شهر استان تاکنون منصوب شده اند ادامه داد: پرونده انتخاب ۲ شهردار به علت اختلاف بین استانداری و شوراهای اسلامی به هیات حل اختلاف رسید و در هر ۲ مورد نظر استانداری مبنی بر رد صلاحیت آنان، تایید شد اما برخی از شوراها هنوز پافشاری می کنند.

آیت اللهی موسوی یادآور شد: شهردار منتخب را به علت نداشتن سابقه کار می‌توان به شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر اعزام کرد اما اگر مدرک تحصیلی اعلام شده نداشته باشد به هیچ شکل نمی‌تواند مشغول به کار شود.

به گفته وی بیش از ۱۱ هزار آبادی و روستا و ۲ هزار و ۴۷۱ دهیاری در استان کرمان وجود دارد که ۲ هزار و ۳۰۰ دهیار آن در مرحله گزینش هستند.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان ادامه داد: این استان سه‌هزار و ۱۵۲ روستای فاقد شورا و دهیاری دارد.

وی اظهارداشت: شورای اسلامی در استان از ۲۳ عضو تشکیل می شود و حضور ۱۶ عضو به آن رسمیت می‌بخشد.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان گفت: استان کرمان سه میلیون و ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۱ درصد آن جمعیت روستایی و مابقی شهری است، همچنین این استان ۱۱ درصد وسعت کشور را در اختیار دارد.

گفتنی است، در این نشست منصور عزیزآبادی به عنوان رییس، یعقوب الله‌بخشی نایب رییس، ثریا نیک‌نفس و مرتضی دهقانیان منشی، محمد مداومی سخنگو و عباس ابراهیمی به عنوان عضو هیات حل اختلاف شورای اسلامی استان کرمان انتخاب شدند.

همچنین خداداد خارایی، علیرضا عباس زاده و غلامرضا پوربلوچ به عنوان نمایندگان استان در شورای عالی استان‌ها انتخاب شدند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81182
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.