ضرورت ساماندهی و شناسه‌دار کردن اتباع خارجی از زبان نماینده کرمان

نماینده کرمان و راور در مجلس با اشاره به شمار ۵ میلیونی اتباع خارجی در کشور، حمله به طلاب در حرم رضوی را نتیجه تبعات سیاسی، امنیتی، و اجتماعی نبود مجوز و مدرک شناسایی دانست و از رئیس جمهور خواست که برای شناسه‌دار کردن اتباع خارجی تصمیم‌گیری عاجل صورت بگیرد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، محمدمهدی زاهدی در نشست علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی خطاب به تیم مذاکره‌ کننده گفت: ان شاءالله تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای قدردان خون شهدا بوده و با درایت، عقلانیت، و هوشمندی سر از عزت کار را دنبال کرده و از منافع ملی تحت هیچ عنوان و به اندازه سر سوزنی عدول نکنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس از اختصاص بودجه برای احداث اردوگاه فرهنگی شهید قاسم سلیمانی تشکر کرد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن با مثبت ارزیابی کردن سفرهای استانی دولت نسبت به در اولویت قرار دادن استان کرمان ابراز امیدواری کرد.

ضرورت ساماندهی و شناسه دار کردن اتباع خارجی

نماینده کرمان و راور در مجلس با اشاره به شمار ۵ میلیونی اتباع در کشور گفت: حداقل دو سوم آنها به صورت غیرقانونی وارد کشور شده‌اند و فاقد مدارک شناسایی و فاقد مجوز و جواز ورود به کشور هستند. هیچ کشوری اجازه نمی دهند که افراد ساکن کشورشان بدون هویت و شناسه باشند؛ زیرا تبعات سیاسی، امنیتی، اجتماعی، و حتی اقتصادی را در پی خواهد داشت. شهادت طلاب در استان خراسان و در حرم مطهر رضوی یکی از آثار آن است. از سران سه قوه به ویژه ریاست جمهوری درخواست می‌کنم که نسبت به ساماندهی و شناسه دار کردن “اتباع بیگانه” تصمیم‌گیری عاجل صورت بگیرد و به فوریت اقدام شود.

زاهدی با اشاره به مشکلات آب در استان کرمان خطاب به وزیر نیرو گفت: قبل از اینکه مردم اعتراض خود را بیان کنند؛ خود به صحنه بیایید و هرچه زودتر دستور اقدام لازم درخصوص آبرسانی به کرمان از آب خلیج فارس، از رفسنجان به کرمان – که حدود ۹۰ کیلومتر است – را بدهید.

فساد مالی و رانت در بنگاه‌های صنعتی – معدنی استان کرمان
این عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس، خطاب به وزیر صمت و مدیران بزرگ بنگاه‌های صنعتی – معدنی استان کرمان گفت: براساس برخی گزارش‌های موثق که مدارک و مستندات آن به بنده رسیده است، فساد مالی و رانت در این مجموعه‌ها وجود دارد و متاسفانه اراده قوی در مقابله با آن مشاهده نمی‌شود؛ از افتخارات دولت سیزدهم، مبارزه با فساد و رانت است؛ چگونه است که وزارت صمت در این خصوص بی‌توجه است و کاری نمی‌کند؟ امیدوارم که این تذکر جدی گرفته شود.

هنوز بسیاری از مدیران در کرمان تعیین تکلیف نشده اند
نماینده کرمان و راور در مجلس از عدم تعیین تکلیف مدیران در استان کرمان خبر داد و گفت: ۹ ماه از شروع دولت آقای رئیسی می‌گذرد، اما متاسفانه در استان کرمان هنوز بسیاری از مدیران تعیین تکلیف نشده و در فضای خوف و رجا به سر می‌برند و این موضوع موجب شده که امورات به کندی پیش رود و نارضایتی مردم روز به روز بیشتر شود؛ از وزرای محترم و روسای سازمان‌های ملی درخواست می‌شود در این خصوص هرچه سریع‌تر تصمیم گیری کرده تا امورات به صورت جهادی و انقلابی پیش برود.

زاهدی با انتقاد از گرانی اقلام خوراکی و کالاهای ساختمانی گفت: متاسفانه سیر صعودی قیمت اقلام خوراکی به ویژه لبنیات، گوشت، سیب زمینی و پیاز و غیره همچنین کالاهای ساختمانی ازجمله سیمان، میلگرد، فشار زیادی را به اقشار مستضعف جامعه وارد کرده است؛ این انقلاب به پشتوانه مردم عزیز آن به ویژه اقشار مستضعف شکل گرفته و رشد یافته است، کاری نکنیم که آنها ناامید شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87212
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.