طرح آموزش غیرحضوری قرآن برای کارمندان کرمان آماده اجراست

مدیرعامل مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم استان کرمان گفت: طرح آموزش غیرحضوری قرآن کریم به کارمندان در استان آماده اجرا شده است تا این دسته از افراد بتوانند از این آموزش‌ها به شکل مناسب بهره‌مند شوند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، سید حمیدرضا توحیدی روز یکشنبه در نشست با همیاران رسانه ای قرآن کریم افزود: جزییات و شیوه اجرای این طرح در ماه مبارک رمضان اطلاع رسانی و اجرایی خواهد شد.

به گفته وی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر تاکنون آموزش های قرآنی را در این موسسه فرا گرفته اند و در آخرین ترم مربوط به زمستان نیز یک هزار و ۴۳۳ نفر در کلاس های آموزشی مجمع قاریان و حافظان کرمان شرکت کردند.

توحیدی اظهارداشت: تشکیل کتابخانه، کانون آموزش زبان، نشر کتاب و اجرای برنامه های حفظ و قرائت قرآن کریم جزو برنامه های مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم استان کرمان محسوب می شود.

وی تصریح کرد: زیرساخت ها برای فعالیت های قرآنی در مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم استان کرمان فراهم شده است و دست یاری به سوی تمامی اهالی رسانه و فرهنگ برای تشویق افراد به فعالیت در این زمینه دراز می کنیم.

مدیرعامل مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم با بیان اینکه فعالیت های قرآنی باید براساس نیازهای جامعه منطبق شود و درِ این مجمع نیز بر روی همه کسانی که دغدغه کار در این حوزه را دارند، باز است گفت: این مجمع از سال ۶۹ فعالیت خود را آغاز کرده است.

توحیدی توضیح داد: اینک ۲۰ مرکز زیر نظر این مجمع در شهر کرمان فعالیت دارد و با تعدادی از مراکز قرآنی نیز در شهرستان ها همکاری داریم.

وی با بیان اینکه فعالیت این مجمع مردمی و مستقل است تصریح کرد: شیوه آموزشی مجمع قاریان و حافظان قرآنی استان با توجه به نیازهای جامعه طراحی شده است و در دهه ۷۰، مراحل آموزش به صورت سطح بندی انجام گرفت.

مدیرعامل مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم کرمان بیان کرد: حذف بخشی از قواعد قدیمی و غیرضروری، ساده‌سازی آموزش و کاربردی کردن آن هم در دستور کار مجمع قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: در طول فعالیت های مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم روش های آموزشی بازنگری شده اند و امروز می توانیم بگوییم که شیوه آموزشی این مجمع چابک و موثر شده و جزوهای آموزشی ما در نقاط دیگر کشور تدریس می شود.

توحیدی ادامه داد: ما به فعالیت های قرآنی چیزی بیشتر از یک کلاس نگاه می کنیم و در کنار کلاس های آموزشی، امکانات تفریحی نیز بویژه برای نوجوانان و جوانان فراهم کرده ایم و شرایطی فراهم شده تا قرآن آموزان، اگر استعداد دیگری نیز دارند به مرحله شکوفایی برسد.

وی اظهارداشت: کادر آموزشی مجموعه قاریان و حافظان قرآن کریم از داخل و کسانی که آموزش های قرآنی را فرا گرفته اند انتخاب و تاکنون ۷۵۰ معلم قرآن در این مجموعه تربیت شده است.

مدیرعامل مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم استان کرمان بیان کرد: بخشی از اعتبار این مجموعه توسط بخش خصوصی تامین می شود و خیران نیز پشتیبان ما هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86911
1 نظر
  1. محمدرضا کیانفر می گوید

    .
    هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان توئیتید: مجوز پلیس سوئد برای اهانت به قرآن به ابتذال کشیدن آزادی بیان است.

    آقای نظیف،
    پلیس سوئد آتش زدن قرآن را ممنوع کرده بود سلوان مومیکا شکایت کرد و گفت قرآن را خودم خریده‌ام مال خودم است می‌خواهم به مالم آتش بزنم دادگاه ممانعت پلیس را مخالف قانون اساسی تشخیص داد و حکم پلیس را لغو کرد.
    هر کجا هست دل آزار دل زاری هست، پای مگذار در آنجا که دل آزاری هست.
    شود از مرغ هوا قدرت آزادی سلب، اندر آن باغ که صیاد ستمکاری هست.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
    2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
    با تشکر از توجه شما.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.