عدم تأثیر بارندگی‌های اخیر در رفع کمبود آب | ماه رمضان در شب قطعی آب نداریم

مدیر روابط عمومی اداره آب گفت: در ماه رمضان مخازن آب قبل از سحر بارگیری می‌شوند و مشکل قطعی آب نداریم؛ مردم مشکلات قطعی آب را به شماره 122 اعلام کنند.

در پاسخ به سؤال یکی از مخاطبان «کرمان نو» مبنی بر قطعی آب در برخی محله‌های منطقه چهار شهری شامل توکل‌آباد، دستغیب و سرباز  و مشکلات پیش‌آمده در ماه رمضان موضوع را از اداره آب و فاضلاب شهر کرمان پیگیری کردیم.

سیاری مدیر روابط عمومی اداره آب گفت: با توجه به کمبود آب شرب شهری در تمام طول سال کمبود فشار آب بین ساعت 23 تا 6 صبح برای بارگیری مخازن وجود دارد که این زمان در ماه رمضان تغییر کرده و قبل از سحر مخازن آبگیری می‌شوند.

وی افزود: در هیچ کجای منطقه ۴ شهری قطعی آب وجود ندارد و تا الآن گزارشی مبنی بر قطعی آب نداشتیم. قطعی آب احتمالا به دلیل لوله‌کشی داخلی ساختمان است.

سیاری  ادامه داد: مردم می‌توانند مشکلات قطعی آب را به شماره 122 اعلام کنند تا اکیپ اداره آب در اسرع وقت به مشکلات رسیدگی کند.

کسری 900 لیتری آب در شهر کرمان

وی در مورد تأثیر بارندگی‌های اخیر در آب شرب شهری گفت: این بارندگی‌ها برای فضای سبز خیلی مهم است اما با توجه به این که عمق چا های حفر شده برای آب شرب 300 متر زیر زمین است، آب باید نفوذ بالایی داشته باشد از لایه‌هایی زیری رد شود تا بتواند ته نشین شده و بدن هیچ آلودگی قابل مصرف باشد.

مدیر روابط عمومی اداره آب افزود: کل تأمین آب کرمان از طریق دشت جوپار و دشت قریه العرب است که در دشت جوپار مجوز برای زدن چاه وجود ندارد؛ با توجه به خشکسالی‌های 17 ساله اخیر زیر ساخت‌های چاه‌ها به هم ریخته و باید این‌قدر باران ببارد تا این زیرساخت‌ها درست شود و در چند سال آینده مورد استفاده باشد.

سیاری تأکید کرد: در شهر کرمان چیزی حدود 900 لیتر در ثانیه کمبود آب‌داریم؛ از بارش‌های اخیر بسیار خوش‌حالیم اما بااین‌وجود همچنان مشکل کم آبی وجود دارد و صرفه جویی لازم است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=48498
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.