استاندار کرمان:


قوانین نامتناسب با شرایط استان حذف شوند

استاندار کرمان گفت: بسیاری از مشکلات ما وجود مقررات زیاد و متناقض است که حتی کارمندان ادارات نیز به دلیل ازدیاد مقررات گیج می‌شوند.

محمدجواد فدایی صبح شنبه در جلسه اندیشه‌ورزی بسیج کارمندان گفت: قوانین و مقرراتی که متناسب با شرایط استان‌ها نیست باید حذف شوند.

وی بیان داشت: هیئت‌های اندیشه‌ورز باید مشکلات مردم را با خلاقیت و ابتکار مرتفع کنند.

وی افزود: برخی از قوانین و مقررات و دستورالعمل‌ها موجب طولانی‌تر شدن صدور مجوزها و در نهایت افزایش زمان عملیاتی شدن طرح‌ها و پروژه‌ها می‌شود.

استاندار کرمان گفت: قوانین باید بر اساس مناطق و شرایط آب و هوایی تصویب شود بنابراین برای مرتفع کردن آن هیئتی در کشور تحت عنوان مقررات‌زدایی تشکیل شده است.

استاندار کرمان ادامه داد: قوانین و مقرراتی که متناسب با شرایط استان‌ها نیست باید حذف شوند مثلاً در جنوب استان کرمان افرادی هستند که بیش از ۳۰ سال زمین کشاورزی دارند و در آن فعالیت می‌کنند اما زمینشان هنوز سند ندارد ضمن اینکه دولت چند سال پیش قوانینی تصویب کرد که زمین‌های فاقد سند جزو اراضی ملی محسوب می‌شوند.

به گزارش مهر، فدایی ادامه داد: کشاورزانی که این مشکلات را دارند وقتی برای استفاده از تسهیلات برای ارتقای کشاورزی خود اقدام می‌کنند با این پاسخ روبرو می‌شوند که این زمین‌ها دولتی هستند و تسهیلات به آنها تعلق نمی‌گیرد.

وی یادآور شد: ما هر چه بتوانیم از سیستم‌های الکترونیکی استفاده کنیم کار مردم سریع‌تر انجام می‌شود مشکل ما سخت‌افزاری نیست بلکه ما مشکل نرم‌افزاری داریم و همچنین عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها نیز مشکل دیگر ما است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=42481
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.