لزوم مشاركت دستگاه‌های اجرايي استان در مديريت مصرف انرژي برق براي گذر از پيك بار

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق شمال استان گفت: از مسئولين و مديران همه دستگاه هاي اجرايي استان در خواست مي كنم تا در بحث مديريت مصرف انرژي برق مشاركت داشته باشند تا بتوانيم پيك بار سال 99 را با موفقيت پشت سربگذاريم.

به گزارش روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق شمال استان كرمان ، محمودشهبابا بيان اينكه پيك بار مصرف برق در اين استان از 17 خرداد شروع خواهد شد و تا مرداد ماه نيز ادامه دارد افزود: نياز است، مردم براي گذر از پيك بار مصرف برق همكاري كنند.

وي با اشاره به اينكه تامين انرژي برق صنايع اولين گام براي كمك به رونق توليد و جهش اقتصادي كشور است ، گفت: در سال جاري با توجه به شيوع بيماري كرونا در كشور تامين برق مراكز درماني و بيمارستان ها در اولويت صنعت برق قرارداشته و براي آنكه توليد صنايع متوقف نشود  نيازمند مشاركت همگان در صرفه جويي مصرف انرژي برق هستيم.

وي  گفت : پيك بار مصرف برق استان مربوط به ساعت 13 تا 16 و 20 تا 23 است كه با اجراي طرح پيك سايي با همكاري خانه ها، سازمانها، موتور پمپ هاي كشاورزي و صنايع استان قابل مديريت است.

وي با تاكيد برآمادگي كامل صنعت برق براي تامين و حفظ برق پايدار و روشنايي مشتركين  از مسئولين اداره ها و ارگان هاي دوليتي خواست تا در مدت زمان پيك بار ضمن خاموش نمودن نورپردازي سردرب ادارات و ساختمان هاي مربوطه ، دستگاه هاي برقي غيرضرور و سيستم هاي سرمايشي را ساعت 12 ظهر هر روز خاموش نمايند.

وي يادآور شد كه جدول خاموشي هاي با برنامه توزيع برق شمال استان هر روز صبح بر روي سايت اين شركت به نشاني www. nKed.co.ir بارگذاري خواهدشد.

وي بيان كرد: افزايش جمعيت و تغيير سليقه در تبديل كولرهاي آبي به گازي و تغيير سطوح رفاه اجتماعي در طول زمان‌، به اين افزايش مصرف برق دامن زده است.

وي اظهار داشت: عمدتا در فصل تابستان، شركت هاي مديريت توليد برق (نيروگاه ها)، برق منطقه اي و توزيع نيروي برق استان ها بويژه مناطق گرمسيري كه اغلب تابستان هاي بالاي 40 درجه دارند به دليل مصرف بالاي برق بويژه استفاده از كولر هاي آبي و گازي با پديده اي به نام پيك بار مواجه هستند.

شهبا تاكيد كرد: در اين خصوص با توجه به برنامه هايي كه هر سال در راستاي مديريت مصرف انجام مي شود همواره كرمان جزو استانهاي موفق و پيشگام كشور در عرصه مديريت مصرف و كاهش پيك بار است.

وي با بيان اينكه شبكه برق شمال استان يكي از پايدارترين شبكه هاي برق كشور است افزود: طرح كاهش يا قطع بار برنامه‌ريزي ‌شده، استفاده از مولد اضطراري، طرح ذخيره عملياتي صنايع و جابجايي ساعات پيك بار در تابستان از جمله طرحهايي بود كه سال گذشته در استان اجرا شد.

شهبا با اشاره به اهميت صرفه جويي مصرف برق تصريح كرد: اميدواريم با همكاري مردم و صنايع با اجراي طرح‌هاي پيك سايي در تابستان اين مهم محقق شود.

وي عنوان كرد: شركت توانير به دليل اهميت اين موضوع و مصرف زياد مشتركين خانگي وعدم مديريت صحيح مصرف با تعيين دستورالعمل و روش اجرايي مناسب در اين بخش تصميم گرفته است تا در سال جاري پروژه اي تحت عنوان طرح افزايش مشاركت مشتركين خانگي و تجاري در برنامه هاي پاسخگويي بار در كشور اجرا كند.

وي افزود: شركت توزيع نيروي برق شمال استان نيز با برگزاري مناقصه درحال انتخاب و عقد قرارداد براي اجراي اين طرح در شهرستان هاي كرمان، رفسنجان و زرند مي باشد تا با استفاده از روش ها و فناوري هاي نوين و ايجاد ارتباط سازنده و آموزش  و انتقال مفاهيم مديريت مصرف به مشتركين در گسترش فرهنگ مصرف بهينه انرژي برق و استفاده موثر از منابع موجود گام موثري بردارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=50756
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.