لزوم نظارت جدی مسئولان در زمینه لوازم‌التحریر قاچاق

ابراهیم شهریاری گفت که حدود 50 درصد لوازم‌التحریر موجود در کشور وارداتی است.
وی با اشاره به اینکه عده‌ای سودجو برای دور زدن قانون، فرار از مالیات و عدم پرداخت ورودی گمرک و برای سود بیشتر اقدام به ورود لوازم‌التحریر به صورت قاچاق می‌کنند افزود که برخی از این وسایل نیز به دلیل غیربهداشتی بودن امکان ورود از مبادی قانونی را نداشته و به صورت غیرقانونی وارد بازار می‌شوند.
دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی و هماهنگی نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان با ابراز تاسف از اینکه که کسی به معضل قاچاق لوازم‌التحریر به طور جدی نگاه نمی‌کند تصریح کرد که لوازم‌التحریر قاچاق به راحتی در مغازه‌ها خرید و فروش می‌شود و قاچاقچیان از این فرصت برای سودجویی هر چه بیشتر استفاده می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه بسیاری از خانواده‌ها اطلاعی از آسیب‌های ناشی از استفاده از لوازم‌التحریر بی‌کیفیت و نامناسب ندارند خاطرنشان کرد که متاسفانه ترویج فرهنگ غرب‌گرایی و استفاده از کالاهای خارجی در بین بعضی خانواده‌ها باعث شده که از مضرات استفاده از کالاهای بی‌کیفیت خارجی غافل بمانند.
شهریاری با بیان اینکه استفاده از برخی از این کالاها برای سلامت چشم، ریه و پوست مضر است گفته با توجه به نزدیک بودن فصل بازگشایی مدارس سازمان صنعت و معدن استان استان ملزم به راه‌اندازی گشت ویژه در سطح استان برای کنترل بازار لوازم‌التحریر شده است.
وی با اشاره به اینکه در این راستا پلیس آگاهی استان هم در مبادی ورودی استان برای جلوگیری از ورود لوازم‌التحریر قاچاق کنترل ویژه‌ای دارد گفت که خرید و فروش و استفاده از این کالاهای قاچاق بی‌کیفیت نه تنها بر سلامت قشر دانش‌آموز که آینده‌سازان این سرزمین هستند اثرات نا‌مطلوبی دارد که بر پیکره اقتصاد داخلی و تولیدکنندگان هم صدمات جبران ناپذیری می‌زند.
دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی و هماهنگی نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان با اشاره به اینکه متاسفانه تاکنون در حوزه لوازم‌التحریر قاچاق کنترل، نظارت و برخورد جدی صورت نگرفته گفت که صنف لوازم‌التحریر باید در این زمینه پاسخگو بوده و نظارت و سرکشی خود را از فروشگاه‌های ارائه دهنده لوازم‌التحریر بیشتر کند.
وی با تاکید بر اینکه در زمینه مبارزه با قاچاق کالا در سال‌های گذشته کارهای بسیاری انجام شده گفت که دستگاه‌های مربوطه باید در زمینه لوازم‌التحریر به صورت ویژه و اختصاصی اقدام کنند.
شهریاری با بیان اینکه با فروشندگان لوازم‌التحریر قاچاق به صورت جدی برخورد می‌شود تصریح کرد: «متخلفین در مرحله اول جریمه نقدی شده و در صورت تکرار مغازه آنها پلمب می‌شود».

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13717
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.