در نشست عمومی شورای شهر مطرح شد


مجسمه‌ ناظم‌الاطبا در چهارراه طهماسب آباد نصب می‌شود

نیمکت‌های بتنی چهارراه طهماسب‌آباد را بدون اطلاع شهردار و معاونانش کندند

فتح‌الله مویدی گفت: «در روز روشن نیمکت‌های بتنی چهارراه طهماسب‌آباد را کندند در حالی که هیچ‌کس خبر نداشته است، گفتند مصوبه‌ی کمیسیون فرهنگی بوده است.»
به گزارش کرمان‌نو در نشست امروز دوشنبه ۲۰ تیرماه شورای شهر کرمان بحث‌هایی بین اعضای شورای شهر مبنی بر ناهماهنگی در تصمیمات مطرح شد. رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر گفت:« چند روز پیش مردم با من تماس گرفتند و گفتند نیمکت‌های چهارراه طهماسب آباد را جمع‌آوری می‌کنند، من هم بازدید کردم و دیدم درست است. به آقای ایرانمنش رئیس کمیسیون عمرانی شورا تماس گرفتم خبر نداشتند، به معاون عمرانی و شهردار زنگ زدم آن‌ها هم خبر نداشتند. پرس‌وجو کردیم متوجه شدیم شهرداری منطقه ۲ با دستور کمیسیون فرهنگی شورا این نیمکت‌ها را کنده‌اند.»
مویدی در ادامه با اشاره به برداشتن مجسمه‌های چهارراه طهماسب‌آباد گفت:« اینکه مجسمه‌ها را برداشتند قابل توجیه است اما چرا این نیمکت‌ها را برداشتید که مردم روی آن می‌نشستند؟ این نیمکت‌های بتی با هزینه شهر ساخته شده بودند و با توجه به اینکه الان سیمان با قیمت بالا هم گیر مردم نمی‌آید، کار درستی‌ست؟»
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر گفت:« آیا نباید اگر تصمیمی در شورا گرفته می‌شود اعضای شورا خبر داشته باشند؟ اینطور به نظر می‌رسد که عده‌ای خاص در شورا تصمیم می‌گیرند و در شهرداری اجرا می‌شود.»

مجسمه‌ ناظم‌الاطبا در چهارراه طهماسب آباد نصب می‌شود
کمساری سخنگوی شورای شهر که نماینده شورای شهر در کمیته سیما و منظر شهرداری هم هست در پاسخ به مویدی گفت:« در چهارراه طهماسب آباد مجسمه‌هایی اثر هنرمند شهریار رضایی در مورد خشکسالی ساخته شده بود. از ابتدای شورا مردم از ما خواسته بودند که این مجسمه‌ها جمع‌اوری شوند و در این نقطه به‌دلیل حضور پزشکان و بیماران المان‌های دیگری نصب شود.»
کمساری ادامه داد:« در کمیسیون فرهنگی با حضور رئیس سازمان سیما و منظر شهری تصمیم گرفتیم مجسمه‌ها جابجا شوند. بعد از جابجایی این مجسمه‌ها جوسازی شد که شورا با آثار هنری و آثار هنری سمپوزیم و مجسمه مشکل دارد. که اینطور نیست و با مشورت با اعضای کمیته سیما و منظر شهرداری ، قرار شد مجسمه ناظم الاطبا که اثر دیگری از همین هنرمند است و همخوانی بیشتری با این فضا دارد، در این مکان نصب شود.»
کمساری در پایان تاکید کرد:« اینکه سکوها جمع بشود یا نشود نه در شورا و نه در کمیته سیما و منظر تصویب نشده است. این تشخیص خود منطقه بوده که برای نصب المان جدید این سکوها باید جمع‌آوری شود.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=91868
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.