مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان باید با استاندار همکاری کنند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در خصوص حواشی به وجود آمده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان توضیح داد.

استاندار کرمان برای چندمین بار از نبود برخی مدیران در جلسات گلایه کرد.  فدایی استاندار سابق کرمان نیز بارها از این موضوع انتقاد کرده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان امروز در مورد صحبت‌های زینی وند مبنی بر نبود مدیران در جلسات گفت: استاندار نسبت به عدم حضور غیرموجه برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلسات مختلفی که باحضور ایشان یا معاونین استانداری تشکیل می شود معترض هستند.

محمدصادق بصیری گفت: استاندار به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی و نماینده عالی دولت در هر استانی وظیفه دارد نسبت به هماهنگی امور اجرایی و بین بخشی اقدام کند و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در این زمینه با استاندار همراه و همکار باشند.

او ادامه داد: دکتر زینی وند بدو ورود به استان کرمان با جدیت فراوان کار خود را آغاز کردند و انتظار داشتند همه مدیران اجرایی همپای ایشان کارها را پیش ببرند و هماهنگی لازم را داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان افزود: گاهی در جلسات شخص مدیر اجرایی حضور ندارد و نماینده‌ای را به جلسه فرستاده که یا اطلاع کافی از مسائل ندارند و یا نمی‌توانند پاسخگوی سوالات مطرح شده باشند.

دکتر بصیری در خصوص نحوه حضور مدیران در جلسه شورای آموزش و پرورش امروز گفت: در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که برای تجلیل از شوراهای برتر تشکیل و از مدیران اجرایی هم دعوت به عمل آمده بود، تنها دو نفر از مدیران اجرایی در جلسه حاضر بودند.

او ادامه داد: استاندار نسبت به عدم حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در این جلسه به شدت اعتراض داشتند و به صورت واضح این مسئله را اعلام کردند.

بصیری گفت: تاکید استاندار بر حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلسه شورای آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین و مهمترین جلسه تصمیم گیری برای نظام تعلم و تربیت و دیگر جلسات بسیار جدی است.

او با اشاره به حضور خبرنگاران و اعلام و رسانه‌ای شدن این اعتراض استاندار کرمان گفت: ما از همه دستگاه‌های اجرایی که در جلسه حضور نداشتند کتبا توضیح خواسته ایم که دلیل عدم حضور خودشان را اعلام کنند و از این به بعد هم قطعا در جلسات حضور داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان افزود: در بین اسامی اعلام شده یک اشتباه هم از سوی برخی رسانه‌ها اتفاق افتاد و آن اینکه در بین دستگاه‌های اجرایی نام دستگاه قضائی هم ذکر شده است.

دکتر بصیری گفت: دستگاه قضائی مستقل است و جناب آقای دکتر موحد رئیس کل دادگستری استان و دادستان محترم همواده در تمام جلساتی که عضو بوده اند، حضور داشته و همکاری و معاضدت بسیار موثر و صادقانه داشته اند و هیچگونه عدم هماهنگی بین دستگاه اجرایی و قضائی در استان نداریم.

او افزود: رئیس کل دادگستری استان، عضو شورای آموزش و پرورش نبودند و ذکر نام ایشان در بین مدیران دستگاه‌های اجرایی مورد اعتراضِ استاندار یک اشتباه محض است و به همین دلیل باید اصلاح شود و امیدواریم این همکاری و هماهنگی همچنان ادامه داشته باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=62522
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.