۳۰ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در کرمان تعیین تکلیف شدند

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: تاکنون بالغ بر ۳۰ هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در این استان با اختصاص زمین تعیین تکلیف و ساماندهی شده‌اند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، علی حاجی زاده روز دوشنبه در حاشیه نشست مشترک هیات مدیره انجمن انبوه سازان کرمان با مدیرکل راه و شهرسازی این استان با معاونان پیرامون طرح نهضت ملی مسکن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رونق بخشیدن به ساخت مسکن در استان کرمان از اهداف عالی دولت به ویژه این اداره کل است.

وی اظهار داشت: طرح نهضت ملی مسکن به استناد قانون جهش تولید مسکن و مجموعه قوانین و مقررات جاری حوزه مسکن برای ساخت و تامین چهار میلیون واحد مسکونی در کشور اجرایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان گفت: این استان نیز احداث یکصد و هشت هزار واحد مسکونی را به تبعیت از برنامه های دولت و وزارت راه و شهرسازی در کشور، برنامه ریزی کرده است.

وی تصریح کرد: تاکنون بالغ بر ۱۸۰ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن استان کرمان ثبت نام کرده اند که این افراد اکنون در مرحله پالایش و رسیدگی به درخواست قرار دارند.

ضرورت همکاری انبوه سازان در بازآفرینی شهری

حاجی زاده اضافه کرد: انجمن انبوه سازان استان کرمان با ظرفیت بالا می تواند به عنوان بازوی اجرایی دولت و راه و شهرسازی در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن مشارکت کرده و در قالب طرح های مشارکتی و پروژه های ساخت با این اداره کل همکاری کند.

وی ادامه داد: انبوه سازان به عنوان یاری گر دولت و توسعه گر می توانند با استفاده از ظرفیت های قانونی از جمله وجود زیرساخت های آب، برق، گاز و معابر موجود، نسبت به احداث واحد مسکونی در بافت فرسوده در طرح بازآفرینی بافت فرسوده و محلات ناکارآمد شهری و حاشیه نشینی اقدام کنند و به صورت بلوک بندی، واحدهای کوچک را ساماندهی و باعث رونق بافت فرسوده و محلات خالی شهری شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان افزود: انبوه سازان به عنوان توسعه گران باید نسبت به انجام مسئولیت اجتماعی خود اقدام کنند و در این حوزه ها مشارکت داشته باشند زیرا همواره مردم هستند که شهرها را می سازند.

سرمایه‌گذاری انبوه سازان در محلات ناکارآمد شهری و معافیت‌های مالیاتی

وی با اشاره به یک معضل در شهر کرمان گفت: مردم می گویند چرا متولیان نسبت به بازسازی و نوسازی محلات مرکزی شهر اقدام نکرده و برای توسعه به حاشیه ها رجوع می کنند؟

حاجی زاده یادآور شد: دولت به‌عنوان متولی و سیاست گذار می تواند با استفاده از ظرفیت های قانونی یک تسهیل کننده باشد و با در اختیار گذاشتن تسهیلات، معافیت های مالیاتی در صدور پروانه های ساختمانی و اجرای طرح های ساماندهی و بازنگری طرح های جامع شهری، مردم و بویژه سازندگان واحدهای مسکونی را به این حوزه ترغیب کند تا آنان در بافت فرسوده و محلات ناکارآمد شهری سرمایه گذاری کنند.

وی عنوان کرد: نوسازان و سرمایه گذاران مسکن از ظرفیت قانونی به وجود آمده می توانند نهایت استفاده را ببرند و حتی در صورت مشارکت در ساخت پروژه های زیربنایی از جمله مدرسه، مراکز درمانی، ورزشی، هزینه احداث آنان در محلات فرسوده به عنوان هزینه مالیاتی قلمداد می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: انبوه ساز با اجرای پروژه های یاد شده، در محلات بافت فرسوده می تواند هزینه مالیاتی خود را بپردازد و وزارت اقتصاد و دارایی نیز آنها را به عنوان مالیات بر درآمد قلمداد می کند.

وی تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان دست همه سرمایه گذاران و انبوه سازان را در احداث واحد مسکونی و استفاده از بافت فرسوده و محلات ناکارآمد شهری به گرمی می فشارد زیرا همواره معتقدیم شهر را شهروندان آن می سازند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87720
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.