نماینده مردم شهربابک:


نبود تصفیه خانه فاضلاب در شهربابک| نیروگاه خورشیدی احداث شود

نماینده مردم شهربابک نبود تصفیه خانه فاضلاب در شهربابک به عنوان یک شهر صنعتی و معدنی در منطقه‌ای نیمه خشک را یک ضعف بزرگ دانست.

به گزارش کرمان نو به نقل از مهر، مصطفی رضا حسینی اظهار کرد: با توجه به مشکلات متعدد در حوزه آب و برق شهرستان شهربابک، نشستی با محرابیان وزیر نیرو برگزار و مسائل مربوط به این حوزه مطرح شد.

نماینده مردم شهربابک با اشاره به شرایط خاص جغرافیای شهرستان شهربابک و بهره مندی از تابش خورشید در بیشتر ماههای سال، گفت: یکی از مسائلی مطرح شده در این نشست احداث نیروگاه خورشیدی شهربابک است.

وی بیان داشت: یکی از نیازهای اساسی زیرساختی شهرستان در حوزه برق، احداث پست ۱۳۲ وات جوزم است که در اولویت کاری برق منطقه‌ای کرمان نیز قرار گرفته و کارهای مقدماتی آن نیز انجام شده است و نیازمند تأمین اعتبار برای تسریع در اجرای این پروژه می‌باشیم.

حسینی همچین بر لزوم تسریع در اجرا و انجام اقدامات لازم برای احداث خط و پست ۱۳۲ کیلو وات شهرک صنعتی تاکید کرد.

نماینده مردم شهربابک با اشاره به فرسودگی بالا لوله‌های آب در شبکه آبرسانی شهربابک و هزینه‌های گزاف ترمیم، اظهار داشت: اغلب خط لوله‌ها عمری ۴۰ ساله دارند که بازسازی این شبکه فرسوده یکی از ضرورت‌های شهرستان محسوب می‌شود.

نبود تصفیه خانه فاضلاب در شهربابک

وی نبود تصفیه خانه فاضلاب در شهرستان شهربابک به عنوان یک شهر صنعتی و معدنی در منطقه‌ای نیمه خشک و همچنین نیاز فراوان صنعت به آب را یک ضعف بزرگ دانست و خواستار تسریع و همکاری در اجرای این پروژه، با توجه به انجام مطالعات و تعیین مشارکت کننده بیرونی شد.

رضاحسینی افزود: با توجه به اینکه مطالعات فاز اول تصفیه خانه آب شرب شهرستان شهربابک (طرح حذف آرسنیک) انجام و مجوز شرکت آب و فاضلاب کشور اخذ شده است، تسریع، همکاری و هماهنگی در این زمینه را تقاضا داریم.

نماینده مردم شهربابک در رابطه با حوزه تأمین آب روستایی، بیان داشت: دو مجتمع پاقلعه شامل ۱۷ روستا و مدوارات شامل ۳۸ روستا با مشکل تأمین آب شرب درگیر هستند. با توجه یه اینکه چاه‌های مربوط به این دو مجتمع حفر شده است، نیازمند تأمین هزینه‌های احداث مخزن، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال می‌باشند. در راستای بهره مندی اهالی این روستاها از آب شرب، خواستار تأمین اعتبار در جهت تکمیل این پروژه‌ها هستیم.

وی گفت: در این نشست، محرابیان وزیر نیرو با توجه مشکلات و ضرورت‌های بیان شده در حوزه نیرو در شهرستان شهربابک دستورات لازم و مقتضی را صادر کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76561
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.