رییس کل دادگستری کرمان:


هشت پرونده تخلف انتخاباتی در استان کرمان تشکیل شده است

موحد گفت: هشت پرونده در استان کرمان در رابطه با جرایم و تخلفات انتخاباتی کاندیدا‌ها تشکیل شده است و در دست رسیدگی قضایی قرار دارند.

به گزارش  کرمان نو به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد ،رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در پی انجام دو مورد تبلیغات به شیوه‌های غیرمجاز در شهرستان سیرجان، صلاحیت دو نامزد انتخابات شورا‌های اسلامی شهر در این شهرستان رد و در یکی از موارد به لحاظ رفتار‌های مجرمانه، ستاد تبلیغاتی نامزد انتخاباتی متخلف نیز پلمب شد.

او افزود: دو پرونده فوق الذکر مربوط به رفتار بی رحمانه با یک حیوان و نیز تشکیل یک کاروان تبلیغاتی غیرمجاز بوده است که در این رابطه پرونده قضایی برای متخلفان تشکیل شده و در دست رسیدگی قرار دارد.

موحد در ادامه سخنان خود با اشاره به این مطلب که ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی از چند ماه قبل در استان کرمان فعال شده است، ادامه داد: این ستاد ضمن رصد دقیق نحوه تبلیغات محیطی، کمیته رصد فضای مجازی را با مسئولیت دادستان مرکز استان و با عضویت دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به ویژه پلیس فتا تشکیل داده و به صورت کامل فعال است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان اظهار کرد: کمیته فضای مجازی ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی جرایم و تخلفات احتمالی در فضای مجازی را مورد رصد قرار داده و حسب مورد نسبت به ارائه تذکر و مسدودسازی وبلاگ ها، صفحات اینترنتی و سایت‌های غیرمجاز اقدام می‌کنند.

موحد بیان کرد: هشت پرونده در استان کرمان در رابطه با جرایم و تخلفات انتخاباتی کاندیدا‌ها و نامزد‌های انتخابات تشکیل شده است و در دست رسیدگی قضایی قرار دارند.

او ادامه داد: دست اندرکاران مربوطه برخورد مناسب و به موقع‌ای با هر گونه تبلیغات غیرمتعارف و جرایم و تخلفات انتخاباتی خواهند داشت.

رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن بیان این مطلب که نیروی انتظامی وظیفه دارد از برگزاری تجمعات فاقد مجوز به ویژه با توجه به شرایط بیماری کرونا جلوگیری کند و در این رابطه تکلیف روشن است، گفت: دستگاه قضایی در این زمینه از نیروی انتظامی به صورت کامل پشتیبانی می‌کند و در صورتی که از دستورات صادر شده تمکین نکنند، تحت عنوان تمرد و رفتار خلاف قانون با آن برخورد می‌شود و حتی ممکن است وصف جزایی نیز داشته باشد.

موحد گفت: تجربه نشان می‌دهد که هر دوره نسبت به دوره قبل از آن، تخلفات انتخاباتی به ویژه تخلفات محیطی کاهش می‌یابد، اما در فضای مجازی به دلیل ویژگی‌های خاص این فضا، کار دشوارتر شده است.

او افزود: کمیته امحاء و برخورد با تبلیغات غیرمجاز و غیرقانونی نیز در استان کرمان تشکیل شده است و با جدیت به انجام وظایف خود می‌پردازند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=72527
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.