هوشمندسازی مناطق شهری باید مورد توجه قرار گیرد

محمدجواد فدایی تصریح کرد: امکان سنجی هوشمندسازی مسیر اتوبوس میدان آزادی تا میدان شهدا نیز باید انجام گیرد.
وی افزود: در راستای اجرای طرح شهر هوشمند کارهای قابل توجهی انجام شده و به نتایج بسیار خوبی رسیده ایم و در این راستا نباید زمان را از دست داد.
استاندار عنوان کرد: برای اجرای فیبر نوری در آبان ماه سال 96 یک اپراتور حاضر بود که کار را انجام دهد اما چون نیاز به مزایده داشت به این اپراتور داده نشد و در مزایده نیز کسی حاضر نشد و هم اکنون اجرای 150 کیلومتر فیبر نوری باقی مانده است.
وی خاطرنشان کرد: برای اجرای پایش تصویری نیز قرار بود به صورت مشارکت بخش خصوصی در توسعه پروژه‌های زیربنایی (b.o.t) اقدام شود که به دلیل طولانی شدن، چند میلیارد از اعتبارات استان به این کار اختصاص یافت تا کمکی به شهرداری در این زمینه انجام شود و منتظر هستیم که این کار از طریق شهرداری ادامه یابد.
مشاور استاندار  نیز در رابطه با دولت الکترونیک و شهر هوشمند با اشاره به اینکه شهر هوشمند با شهر الکترونیک متفاوت است بیان کرد: وقتی در شهری کارت های متعدد الکترونیکی وجود دارد ولی ارتباطی با هم ندارند، هوشمندسازی محقق نشده و در شهر هوشمند اجزای مختلف با هم باید در ارتباط باشند.
محمد صانعی تاکید کرد: در همه جای دنیا تقریبا شهر هوشمند وجود دارد ولی تمرکز این مهم در آمریکا، اروپا و شرق آسیاست اما در ایران شهر هوشمند استاندارد وجود ندارد.
وی با اشاره به وجوه اشتراک شهرهای هوشمند مهم دنیا گفت: در شهرهای هوشمند زیرساخت اینترنتی خوب و اینترنت ارزان وجود دارد و چراغ‌ها های اطلاعاتی هستند.
او همچنین ادامه داد: یکی از معضلات اصلی کرمان پایین بودن استفاده از حمل و نقل عمومی است به نحوی که در تهران 30 درصد مردم روزانه از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند و این میزان در کرمان 2 و نیم درصد است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=28822
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.