ورود دادگستری به حل مشکلات خودروسازی بم

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت:مشکلات شرکت خودروسازی بم و کارخانه روغن نباتی گلناز با کمک دادگستری برطرف می‌شود.

یدالله موحد افزود: در ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضائی مشکلات شرکت خودروسازی بم و کارخانه روغن نباتی گلناز مورد بررسی قرار گرفت.

او در این جلسه بر حضور شخص مدیران در جلسات ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: جلسات ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با رویکرد حمایت از تولید برگزار می‌شود و مدیران نیز باید با نگاه حمایتی در این جلسات حضور یابند.

موحد گفت: در شرایط اقتصادی کنونی کشور و بر مبنای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، تمامی قوا از جمله قوه قضائیه، اجرایی و مقننه و تمامی بخش‌های مربوط به آن‌ها باید به کمک بخش تولید آمده و مشکلات این حوزه را رفع کنند، زیرا در شرایط کنونی بخش تولید با مشکلات متعددی روبرو است.

او بر رفع موانع موجود در مسیر تولید تاکید کرد و افزود: تعطیل شدن هر واحد تولیدی در کشور آثار مخربی به دنبال دارد.

رییس شورای قضایی استان کرمان بیان کرد: ابعاد این آثار قابل تحلیل و تصور نیست و در برخی موارد بیکار شدن افراد به افزایش نرخ جرم، دعاوی خانوادگی و ناهنجاری‌های اجتماعی می‌انجامد.

موحد بر پیش بینی مشوق‌های حمایتی و مساعدت به واحد‌هایی راکد که به سطح قابل قبولی از تولید رسیده اند، تاکید کرد و گفت: منابع خدادادی برای همه مردم است و هنر دستگاه‌های اجرایی در این است که این منابع را به نحوی مدیریت کنند که در حوزه‌های تولید، صنعت و سایر بخش‌های کشور بهره وری مناسبی ایجاد کند.

او سرمایه گذاری انجام شده در واحدخودرو سازی بم و ایجاد واحد‌های جدید این کارخانه را قابل تقدیر دانست.

در این نشست به منظور حل مشکلات کارخانه تولید روغن نباتی گلناز با بیش از ۱۴۰ کارگر بررسی‌های لازم انجام و پرداخت بخشی از بدهی‌های شرکت گلناز به آب منطقه ای و اقدام برای آزادسازی حساب‌های بانکی این شرکت، نصب کنتور آب هوشمند در محل شرکت روغن نباتی گلناز و تعیین میزان بدهی قبلی این شرکت به تناسب میزان تولید در سال‌های گذشته مورد تصویب قرار گرفت.

در این جلسه همچنین مشکل خودروسازی بم در رابطه با بانک‌های کشاورزی و توسعه تعاون نیز مورد بررسی قرار گرفت.

واحد خودروسازی بم با دریافت تسهیلات از بانک‌های کشاورزی و توسعه تعاون قطعاتی وارد و خودرو تولید کرده است که با تفاوت نرخ ارز در پرداخت بدهی‌های خود با مشکل روبرو شده است.

کل تولید خودروسازان بم در چهار سال گذشته به ۵ هزار خودرو نرسیده است و مقرر شد راهکار‌های لازم برای ایجاد تنفس در بازپرداخت تسهیلات این واحد تولیدی بررسی و در جلسه آتی مورد بررسی مجدد قرار گیرد ودر این بازه زمانی گزارش عملکرد این واحد خودروسازی به صنعت ومعدن ارائه شده و مورد بازرسی مجدد قرار گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=53968
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.