وزیر بهداشت: یک میلیارد دلار صندوق ذخیره ارزی چه شد؟

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تاخیر در پرداخت یک میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای مقابله با کرونا که با موافقت مقام معظم رهبری و ابلاغ رییس جمهوری اعلام شده بود، گلایه کرد.

سعید نمکی روز دوشنبه در حساب توییتر خود نوشت: «به لطف خدا و با جان‌فشانی همکارانم درمبارزه با کرونا از قدرتمندترین کشورها جلو افتادیم، اما در مضیقه مالی و در مقایسه با آنها که میلیاردها دلار هزینه کردند، (همکارانم) با حال خراب می‌پرسند حداقل یک میلیارد دلار صندوق (ذخیره ارزی) چه شد؟ خبرش خراب‌تر کرد جراحت جدایی / چو خیال آب روشن که به تشنگان نمایی.»

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری روز ۱۸ فروردین ۹۹ با قدردانی از موافقت رهبر معظم انقلاب با درخواست برداشت مبلغ یک میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای مقابله و مدیریت عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور، دستورات لازم را برای تامین نیازهای ضروری در این عرصه صادر کرد.

رییس دفتر رییس جمهوری نیز در نامه‌ای به محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور پی نوشت رییس جمهوری به نامه دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را به وی ابلاغ کرد. روحانی در آن نامه پی‌نوشت کرده بود: «نیازهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از این منبع تامین و حتی الامکان از تولیدات داخلی و با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان اقدام شود. همچنین کمک‌های لازم به صندوق بیمه بیکاری ظرف هفته آینده انجام و جزییات طرح در ستاد اقتصادی دولت مطرح شود.»

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت نیز 29 فروردین 99 در همین رابطه گفته بود: با پیشنهاد دولت و موافقت مقام معظم رهبری رقمی افزون بر ۱۳۰ هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای مقابله و کنترل بیماری کرونا اختصاص یافت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=48693
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.