ویروس کرونا| برقراری پروازهای ایران و چین با وجود دستور لغو موقت

روز گذشته اگرچه اعلام شد ایران برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا پروازهای رفت و برگشت به چین را متوقف می‌کند، اما همچنان این پروازها برقرار هستند.

اگر به سایت علی بابا برای خرید بلیت رفت و برگشت به چین سر بزنید، می‌بینید خبری از لغو پروازها نیست.

مثلا برای تاریخ رفت یک شنبه 13 بهمن (فردا) و برگشت سه‌شنبه 15 بهمن، بیش از 20 گزینه برای خرید بلیت وجود دارد که برای بیش از 10 پرواز از ایرلاین‌های مختلف همچون ماهان، قطرایرویز و … هستند.

l

در همین حال همین امروز می‌توان بلیت پرواز از پکن به تهران را برای تاریخ فردا در سایت علی بابا بخرید.

اگر تاریخ برگشت را 13 بهمن، مبدا پکن و مقصد را فرودگاه امام خمینی تهران انتخاب کنید، 28 گزینه برای خرید بلیت به شما نشان داده می‌شود که دست‌کم هشت پرواز از ایرلاین‌هایی همچون ماهان، قطر ایرویز و امارات در آن وجود دارد.

222

این در حالی است که روز گذشته سعید نمکی، وزیر بهداشت کشورمان اعلام کرد در جلسه اضطراری که با حضور وزرای راه و شهرسازی، امور خارجه، گردشگری و میراث فرهنگی، کشور و سخنگوی دولت برگزار شد، مقرر گشت پروازهای رفت و برگشت ایران به چین به طور موقت متوقف شود.

نگرانی مردم

اگرچه اعلام شده 6 مورد مشکوک در ایران به کرونا مبتلا نشده بودند، اما نگرانی از شیوع این بیماری در ایران وجود دارد.

به خصوص که امسال به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا، 56 نفر در ایران جان خود را از دست دادند، در حالی که این بیماری نباید چنین تلفاتی برجای بگذارد.

همین امر موجب شده برخی مردم نسبت به ورود کروناویروس به ایران نگران باشند و این سوال را مطرح کنند وقتی آنفلوآنزا می‌تواند نزدیک به 60 نفر را در ایران بکشد، کروناویروس که بیش از 250 نفر را در دیگر کشورها کشته، در ایران چند نفر را از بین می‌برد؟

براساس آخرین آمارها این ویروس تاکنون ۲۵۹ فوتی و ۱۱ هزار و ۸۵۱ مبتلا در جهان بر جای گذاشته.

روز پنج شنبه سازمان بهداشت جهانی به دلیل شیوع سریع ویروس جدید کرونا از چین وضعیت فوق‌العاده جهانی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

اطلاعیه ماهان ایر: تا اطلاع ثانوی پروازی به چین نداریم

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=41541
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.