پرداخت بیش از ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان استان کرمان

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: طی سه‌ماهه نخست امسال ۲۳۰۷ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به میزان ۱۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان از طریق صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به مددجویان و نیازمندان استان پرداخت‌شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “یحیی صادقی” امروز ششم تیرماه بابیان اینکه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه باهدف احیا و ترویج سنت خداپسندانه قرض‌الحسنه، کمک به رفع محرومیت و توانمندسازی مددجویان تحت حمایت انجام می‌شود افزود: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به شبکه شتاب متصل است که سپرده‌گذاران و وام گیرندگان می‌توانند به‌آسانی از خدمات این صندوق استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این صندوق از سپرده‌گذاری خیران، ادارات و سایر دستگاه‌ها استقبال و طبق تفاهمنامه به معرفی‌شدگان طرف مقابل تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند، گفت: برنامه‌ریزی هدفمند برای جذب سپرده‌های مردمی، تسریع در ارائه تسهیلات و پیگیری وصول مطالبات از مهم‌ترین برنامه‌های این صندوق است.

صادقی بابیان اینکه طی سه ‌ماهه نخست امسال ۲۳۰۷ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به میزان ۱۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان از طریق صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به مددجویان و نیازمندان استان پرداخت‌شده، بیان کرد: این تسهیلات در سرفصل‌های مختلف ازجمله حمایتی، خودکفایی، ودیعه مسکن، فرهنگی و دانشجویی، درمان و مسکن به مددجویان و خانواده‌های نیازمند استان پرداخت‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان ضمن دعوت از هم استانی نیکوکار جهت افتتاح حساب در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گفت: خیران نیکوکار می‌توانند با افتتاح حساب در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت ضمن بهره‌مندی از اجر معنوی این عمل خیر یاریگر این صندوق در گسترش پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با توجه به نزدیک شدن به کنکور سراسری از طریق تعامل با مؤسسات علمی- آموزشی تراز اول ۱۰۹۵ نفر از دانش‌آموزان تحت حمایت از خدمات کلاس‌های کنکور، نکته تست، همایش و جمع‌بندی این مؤسسات برخوردار شدند.

وی برگزاری آموزش‌های آزمایشی آنلاین و آفلاین با توجه به شیوع کرونا را از دیگر خدمات ارائه‌شده این نهاد به دانش‌آموزان کنکوری دانست و ادامه داد: دانش‌آموزان پایه سوم متوسطه در رشته‌های تجربی، ریاضی-فیزیک و علوم انسانی برای کنکور ۱۴۰۰ در مؤسسات علمی-آموزشی موردنظر ثبت‌نام شدند.

صادقی در ادامه به تشکیل باشگاه مستعدین کنکور ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: این باشگاه با حضور ۶۶ نفر از دانش‌آموزان مستعد تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان با معدل بالا که در آزمون‌های آزمایشی تراز خوبی کسب کرده‌اند تشکیل‌شده است و خدمات ویژه مشاوره‌ای در قالب باشگاه مستعدین به این دانش آموزان ارائه‌شده است.

وی به انعقاد قرارداد این نهاد با موسسه آینده‌سازان اشاره کرد و گفت: براساس این قرارداد ۱۰۹۵ نفر از دانش‌آموزان موردحمایت از خدمات پشتیبانی تلفنی موسسه، برگزاری وبینار انگیزشی_تخصصی گروهی و مشاوره انتخاب رشته برخوردار شده اند.

صادقی تصریح کرد: سال گذشته ۲۷ نفر از دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد حائز رتبه‌های زیر ۵۰۰۰ کنکور سراسری شدند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=72991
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.