پردیس ارزیابی و توسعه مدیران سازمان جهاد کشاورزی در کرمان افتتاح شد

پردیس کانون ارزیابی و توسعه مدیران سازمان جهاد کشاورزی ۶ استان کرمان و جنوب کرمان، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و یزد با حضور مدیرکل نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی در کرمان گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، این کانون روز دوشنبه بمنظور افزایش دانش مدیریتی مدیران این سازمان و همچنین شناسایی کارشناسانی که ظرفیت مدیر شدن را دارا هستند، افتتاح شد.
مدیرکل نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی هدف عمده این طرح را تربیت مدیران آینده و توانمندسازی مدیران کنونی عنوان کرد و افزود که برای انجام مراحل این ارزیابی ها تعداد ۴۰ ارزیاب تربیت شده است که در چهار پردیس کشور فرآیند ارزیابی را انجام خواهند داد.
ابوالقاسم ورداسبی افزود که تا کنون تعداد سه پردیس استانی در سطح کشور افتتاح شده است که هر پردیس امور ارزیابی مدیران ۶ استان همجوار خود را انجام خواهد داد.
وی خاطرنشان کرد که برای ارزیابی شایستگی مدیران تعداد ۴۶ شاخص پیش بینی شده و بعد از انجام ارزیابی نمره هر مدیر در هر شاخص شایستگی اعلام و به مدیر سازمان جهاد کشاورزی استان متبوع ارائه می شود.
ورداسبی همچنین اظهار کرد که به گونه ای برنامه ریزی شده که روزانه ۱۲ مدیر مورد ارزیابی قرار بگیرد و برنامه ها به گونه ای هماهنگ شده که از هم اکنون هر مدیری بداند در چه روزی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه ارزیابی نهایی مدیران استان‌ها به وزیر جهاد کشاورزی ارائه می شود عنوان کرد که به طور قطع باید میزان توانمندی و قابلیت همه مدیران برای اداره کردن یک مجموعه محرز شود.
مدیرکل نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی گفته اگر این پردیس‌ها راه اندازی نمی شد، تمامی مدیران استان‌ها و شهرستان‌ها باید برای ارزیابی به تهران مراجعه کنند.
وی تاکید کرد که از سال ۹۷ تمامی مدیران سازمان جهاد کشاورزی باید گواهی نامه شایستگی داشته باشند.
وی همچنین به نتایج این ارزیابی ها اشاره و خاطرنشان کرد که تسهیل جانشین پروری و شایسته سالاری، جلوگیری از دخالت شانس و سلیقه در انتصاب‌های مدیریتی، تقویت رقابت پذیری سازنده در بین کارکنان و مقبولیت مدیران آینده در بین مدیران و کارکنان از دیگر ره‌آوردهای این طرح خواهد بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=14160
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.