طلسم انتخاب شهردار بافت بالاخره می‌شکند؟


پس از هفت‌ماه از شروع به‌کار شوراهای شهر، بافت هنوز شهردار ندارد

شب گذشته شورای شهر بافت اعلام کرد ۱۱ گزینه نهایی برای انتخاب شهردار این شهر معرفی شده است و قرار است صبح دوشنبه ۲۵ بهمن ماه، این شورا شهردار بافت را انتخاب کند.

شب گذشته شورای شهر بافت اعلام کرد ۱۱ گزینه نهایی برای انتخاب شهردار این شهر معرفی شده است و قرار است صبح دوشنبه ۲۵ بهمن ماه، این شورا شهردار بافت را انتخاب کند.
به گزارش کرمان‌نو پس از گذشت هفت ماه از شروع به کار شوراهای‌شهر در سراسر کشور، شهر بافت همچنان با سرپرست و بدون شهردار اداره می‌شود.
قصه‌ی دنباله‌دار انتخاب شهردار بافت، گویا به روزهای آخر رسیده و اعضای شورای شهر به توافق رسیدند که شهردار را انتخاب کنند.
پیش از این به دلیل ابطال آرای یکی از اعضای شورای شهر بافت، جلسات شورای شهر بافت با عضو علی‌البدل برگزار می‌شد و در این جلسات هیات رییسه شورای شهر و شهردار بافت البته پشت درهای بسته انتخاب شده بود.
با گذشت حدود ۳ ماه از شروع به کار شورای شهر عضو رد صلاحیت شده‌ی شورا با رای دیوان عدالت اداری به شورای شهر بافت بازگشت و برخی اعضای شورای معتقد بودند باید دوباره شهردار انتخاب شود، از طرفی رئیس شورای شهر و یک عضو دیگر می‌گفتند شهردار قانونا و با اعضای قانونی انتخاب شده و به استانداری کرمان معرفی شده است.
۳ عضو دیگر با شکایت به استانداری خواستار ابطال مصوبه‌های پیشین بودند و می‌گفتند پیش از دوماه از شروع به کار شوراهای شهر عضو علی البدل حق حضور در جلسات را نداشته است و بر طبق قانون مصوبات باطل است.
استانداری کرمان هم طی چند نامه از شورای شهر خواسته بود که هرچه سریع‌تر شهردار بافت را معرفی کنند اما رئیس شورای شهر این نامه‌ها را در دستور کار بررسی شورا قرار نمی‌داد و معتقد بود شهردار انتخاب شده است.
شب گذشته عضو شورای شهر بافت در گفت‌وگو با کرمان‌نو از حصول توافق بین اعضای شورا خبر داد و گفت: «اعضای شورای شهر بافت قانع شدند که بر اساس قانون باید شهردار دوباره انتخاب شود.»
فرهاد شکوه سلجوقی در این باره اضافه کرد: «۱۱ نامزد شهرداری بافت به شورای شهر برنامه ارایه کردند و اعضا با بررسی این برنامه‌ها تا صبح دوشنبه شهردار را انتخاب خواهند کرد.»
این عضو شورای شهر بافت گفت: «رای‌گیری با حضور رسانه‌ها و با شفافیت خواهد بود.»
اما بر اساس اطلاعات کرمان‌نو، ۱۱ نامزد شهرداری بافت در صحن علنی شورای شهر از برنامه خود دفاع نکردند و البته مشخص نیست این ۱۱ نفر چگونه انتخاب شدند.
بر اساس اطلاع منصور رضایی، عضو شورای شهر بافت، اسامی ۱۱ نامزد شهرداری بافت به شرح زیر است:
۱.محمد براوردی
۲. هوشنگ بهبودی
۳.بهنام شفیعی بافتی
۴. عباس حسن پور
۵. محمد عسگری
۶.محسن مهدیخانی
۷عباس خواجه
۸. رضا گلچمن پور
۹. حامد ولی پور
۱۰. حمید منظری
۱۱. یاسر رضایی

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85088
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.