پل روستای «سرریگ» حفاظ دار می شود

گرچه خبرهایی از کشته شدن دو جوان در 40 روز گذشته در این مسیر به گوش رسیده اما مسوولان کهنوج، می‌گویند یک نفر به دلیل سرعت بالا و بی‌احتیاطی در این مسیر جان خود را از دست داده، ولی با این وجود نبود گاردریل و حفاظ مناسب را هم عاملی بر مرگ این جوان اعلام می کنند.
از قرار معلوم بیش از 17- 18 روز از جلسه شورای ترافیک در فرمانداری کهنوج می گذرد و با وجود این که وجود حفاظ برای پل سرریگ مصوب شده اما هنوز خبری از ایمن سازی این پل نیست.
پل «سرریگ» از سال 19 منتظر حفاظ است
در این خصوص با فرماندار کهنوج به گفتگو نشستیم، وحدت عیدی که همیشه پاسخگوی خبرنگاران بوده است می‌گوید: پل سرریگ متعلق به سنوات قبل یعنی حدودا سال 91 است و گره مسایل مالی همیشه دخیل هستند اما دلیل نداشتن حفاظ هم به زمان ساخت پل می گردد، به گفته عیدی گاهی اوقات می بینید که حفاظ‌بندی در قرارداد پیمانکار بوده اما بعضی وقت ها هم پیش می آید که این مورد در قرارداد قید نشده، اما در هر صورت اداره راهداری موظف به ایجاد حفاط برای این پل است.
عیدی می گوید: باید توجه داشت که پل های 50 ساله باید هر چند سالی یک بار نیاز به ترمیم دارند و به طور مثال این اعتبار برای قلعه گنج هم لحاظ شد ولی در کل زیر پل ها معلوم نیست چه خبر است و اداره راهداری باید این موضوع را دردستور کار خود قرار دهد اما این پل، یک پل جدید و محکمی است که مشکلی ندارد.
جنوب شبیه سرریگ، پل
زیاد دارد
مدیر کل اداره راهداری جنوب به «کاغذوطن» توضیح می دهد که یکی از مشکلات در ایجاد ایمنی راه ها اعتباراتی است که متاسفانه متناسب با آن چیزی که هست تخصیص داده نشده و در حال حاضر راهداری جنوب حدود هشت میلیارد بدهی به پیمانکار در حوزه ایمنی دارد.
مسعود جمیلی ادامه می دهد وقتی نتوانیم برابر با چیزی که وجود دارد بودجه تحویل بگیریم ممکن است کاستی و نواقص، بیش‌تر به چشم بیاید بر همین اساس عمده اولویت بندی ما در مسیر‌های پر تردد است و بعد از آن مسیرهای فرعی قرار می گیرند.جمیلی می‌گوید باید گفت از این قبیل پل‌ها، نمونه های زیادی وجود دارد و تا زمانی که متناسب با بودجه و عرف سایر کشورها اعتبار دریافت نکنیم به هر حال از این نواقص خواهیم داشت.
پل سرریگ تا دو هفته آینده تکمیل می شود
رییس راهداری کهنوج در خصوص اقدامات انجام شده برای پل سرریگ می‌گوید برای هر کاری پیمانکار و قرارداد می خواهیم که در روز چهارشنبه مناقصه این پل برگزار شد.
مظفرپور توضیح می دهد که این پل از آن دست پل هایی بود که متاسفانه باید زمان اجرایش حفاظش هم تعبیه می شد و حتی الان هم دستگاه‌های نظارتی این قرارداد تامین حفاظ را زیر سوال می‌برند زیرا مجبوریم برای یک پل قراردادی جداگانه ببندیم علاوه بر آن از لحاظ فنی هم مشکلاتی دارد که کار را به عقب انداخته و ما فعلا نتوانسته‌ایم گارد نرده ای را اجرا کنیم و دلیلش هم صفحاتی است که از قبل برای این پل بسته شده.به گفته مظفرپور همین مساله فنی باعث شد که قررداد ما هم در بحث ابنیه هم در بحث گاردریل به مشکل بربخورد.
او می‌گوید گرچه الان پیمانکار هست و قرار داد بسته شده اما روز به روز قیمت آهن بالا می رود و خیلی چیزها مثل سیمان جایگزین دارند اما آهن فرق می کند با این وجود مظفر پور ادامه می دهد که در دو هفته آینده مشکل پل حل می‌شود.
این مقام مسوول دلیل عقب افتادن حفاظ از سال 91 تا به الان را بحث شهرسازی اعلام می کند و می گوید حالا هر چی بوده بالاخره انجام نشده و این همزمان با منفک شدن سازمان راهداری و شهرساز ی بوده .
مظفرپور ادامه می دهد برای پل سرریگ علایم راهنمایی و همچنین سرعتگیر قراردادیم تا شبیه دفعه قبل حادثه ایجاد نکند.به گفته او مشکل اصلی پل سرریگ این است که صفحه های بیس پلیت (یک ورق فولادی است که زیر ستون فولادی قرار میگیرد و می‌تواند بار وارده از ستون را در سطح بیشتری پخش کند.) آن محکم و بند نیستند و قابلیت نگه داری نرده گارد را ندارند و باید قرنیز آن کاملا تخریب و آرماتور مخصوص گذاشته شود تا بتواند گارد تحمل کند.رییس راهداری کهنوج می گوید در مناقصه اعلام شد که یک ردیف پل فقط اجرا شود اما مدیریت دستور داد که در سه ردیف به صورت کامل حفاظ پل انجام شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=19302
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.