معاون اقتصادی وزارت کشور اعلام کرد:


پیگیر رفع مشکلات کارخانجات خودروسازی بم هستیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در بازدید از کارخانجات خودروسازی و واحد‌های بزرگ قطعات منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم گفت : پیگیر رفع مشکلات برخی از خودروسازان بم هستیم.

به گزارش کرمان نو دکتر بابک دین پرست روز چهارشنبه در بازدید از کارخانجات خودروسازی منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم افزود: هدف از سفر بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی استان است تا بتوانیم نتایج های این بازدیدها در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان که بعدازظهر امروز در استانداری کرمان برگزار می‌گردد بررسی شود.
او بیان کرد: دومین هدف ما بررسی آخرین وضعیت شیوع و انتقال بیماری کرونا در استان  کرمان از نظر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا است تا در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان کرمان این موضوع نیز بررسی گردد
دکتر دین پرست بیان کرد:مهمترین بحث کارخانه خودروسازی کرمان موتور صدور مجوز برای پیش فروش خودرو بود که طی رایزنی با اعضای کمیته خودرو شرایطی اعلام شد تا طرح این موضوع در دستور کار قرار گیرد.
به گفته او در صورت داشتن شرایط لازم توسط این شرکت خودروسازی و ارسال مستندات کمیته خودرو برای پیش فروش این کارخانه موافقت خواهد کرد .
معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور تصریح کرد: کارخانه خودروسازی ریگان خودرو نیز  علاوه بر مشکل گمرک و تعزیرات دارای یک پرونده قضایی بود که سعی خواهیم کرد با تشکیل کمیته ویژه‌ای طرف مدت یک هفته  مشکلات بررسی و راهکار لازم برای خروج از آن پیدا شود .
او ضمن اشاره به تولید اتوبوس توسط شرکت خودروسازی ریگان خودرو تاکید کرد: از آنجهت که شهرداری تهران در جهت ارتقای سطح کیفی اتوبوس های خود اقدام کرده است توافق گردید محصولات این شش رکا خودروسازی طی انعقاد قراردادی به شهرداری تهران واگذار گردد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور درباره تعطیلی سه‌سالن شرکت قوای محرکه گفت: بالغ بر  ۱۸۰۰ واحد در تملک شبکه بانکی داریم که ۶۰ درصد این واحدها غیرفعال هستند
او بیان کرد: در این واحد تولیدی حداقل ۳۰ میلیون یورو یعنی بیش از ۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری شده و امکانات و تجهیزاتی ارزشمندی وارد شده است.
دکتر دین پرست تاکید کرد: در مشارکت مدنی بانک عامل بعد از ۱۸ سال تجهیزات این شرکت را به تملک خود درآورده و این سرمایه هنگفت مملکت به همین سادگی بدون استفاده مانده است.
به گفته او این واحد تولیدی طبق صحبت مسئولین اداره صنعت معدن و تجارت بالغ بر ۵۰۰ اشتغال می توانست ایجاد کند .
معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور گفت: در ستاد رفع موانع تولید پرونده مربوطه به این واحد تولیدی به دستگاه قضایی ارجاع داده میشود و از دادستان کل می خواهیم در این قضیه ورود کند
او خاطرنشان کرد:با تمام عوامل و دست اندرکاران این مشکل ایجاد شده با این واحد تولیدی برخورد خواهد شد و  مشکل باید حتما حل شود .

۶ کارخانه خودروسازی در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم قرار دارد که از این تعداد ۲ شرکت به طور کامل تعطیل شده اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74444
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.