معاون بهزیستی استان مطرح کرد


کارتن‌خواب‌های کرمان از گرم‌خانه استقبال نمی‌کنند

معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمان با بیان این‌که پنج مرکز مادۀ ۱۶ برای نگهداری معتادان متجاهر در سطح استان کرمان وجود دارد، اظهار کرد: متاسفانه کارتن‌خواب‌ها از این مراکز استقبال نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند در خیابان باشند تا بتوانند آزادانه مواد مخدر مصرف کنند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به وجود معتادان متجاهر کارتن‌خواب در شهر کرمان، گفت: مراکزی برای نگهداری شبانۀ این افراد وجود دارد که کارتن‌خواب‌ها در صورت مراجعه می‌توانند از این مراکز یک وعده غذای گرم در شب دریافت کرده و استحمام کنند.

خسرو ملکشاهی افزود: متاسفانه کارتن‌خواب‌ها از این مراکز استقبال نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند در خیابان باشند تا بتوانند آزادانه مواد مخدر مصرف کنند.

او با بیان این‌که پنج مرکز مادۀ ۱۶ برای نگهداری معتادان متجاهر در سطح استان کرمان وجود دارد، اظهار کرد: این مراکز در شهرستان‌های بم، سیرجان و کرمان هستند و در حال حاضر حدود ۸۰۰معتاد متجاهر در آن‌ها نگهداری می‌شود.

معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه در شهر کرمان دو مرکز نگهداری معتادان متجاهر برای آقایان وجود دارد که یکی توسط سپاه و یکی توسط بهزیستی مدیریت می‌شود، یادآور شد: یک مرکز نگهداری معتادان متجاهر نیز برای خانم‌ها در شهر کرمان وجود دارد.

او ادامه داد: در چندین طرحی که در مناطق مختلف شهر کرمان به‌ویژه در میدان سرآسیاب اجرا شد نیروی انتظامی با دستور قضایی تعداد زیادی از معتادان متجاهر را جمع‌آوری کرد که این افراد تحت درمان قرار دارند.

ملکشاهی با اشاره به اینکه درمان اعتیاد باید همراه با تمایل خود شخص معتاد باشد وگرنه هیچ اثری ندارد، گفت: در دورۀ درمان باید تغییر رفتار در فرد معتاد ایجاد شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=98436
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.