در ستاد مقابله با کرونای کرمان مطرح شد؛


کرمان در صدر استان‌های پرخطر کرونایی| واکنش به پیشنهاد تعطیلی برخی مراکز واکسیناسیون

استاندار کرمان، اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت های کرونایی توسط دستگاه های دولتی به صورت دقیق را الزامی دانست و ادامه داد: در سامانه مرکزی، کارمندانی که واکسن نزده اند مشخص شده است و از فردا این کارمندان باید تست PCR ارایه دهند و این تست را هر ۱۵ روز یکبار باید انجام دهند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “علی زینی وند” عصر امروز ۲۰ آذرماه در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان ضمن تشکر از زحمات حدود دو ساله معاون سابق سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در زمینه کنترل بیماری کرونا گفت: باتوجه به واکسیناسیون گسترده در سطح جامعه، از فردا گام اول اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت های کرونا آغاز می شود.

استاندار کرمان در واکنش به پیشنهاد تعطیلی برخی از مراکز واکسیناسیون اظهار کرد: پراکنش مراکز واکسیناسیون در شهرها در نظر گرفته شود و مراکزی که حداکثر امکانات خوب را دارند، فعال باقی بمانند و تا زمانی که سایه نحس کرونا در کشور است زیرساخت های واکسیناسیون را از بین نبرید.

وی افزود: استان کرمان در صدر استان های پرخطر است و شهرستان های که در وضعیت نارنجی قرار دارند، اگر اقدام موثر صورت ندهید به قرمز تبدیل خواهند شد و باید وضعیت کنونی را حفظ و شهرستان های نارنجی اقدام لازم را برای بهتر شدن وضعیتشان انجام دهند.

زینی وند تصریح کرد: متاسفانه در برخی مدارس در کشور، کلاس ها با تراکم برگزار می شدند و ما در استان باید از رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس اطمینان پیدا کنیم و اگر مدارسی شیوه نامه ها را رعایت نمی کنند تعطیل کنید.

وی در بحث برگزاری نمایشگاه ها نیز گفت: تقریبا همه مراسم ها با واکسیناسیون گسترده رونق می گیرد و البته در این یک ماه با احتیاط رفتار می کنیم تا وضعیت شهرها بدتر نشود تا بتوانیم سالگرد شهید سلیمانی به بهترین نحو برگزار کنیم.

به گزارش ایسنا، اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد نیز در این جلسه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت زحمات زیادی در دوران شیوع کرونا کشیده است.

وی با اشاره به آمار منتشر شده اخیر اظهار کرد: میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نسبت به کل جمعیت این منطقه خوشبختانه کم بوده است به طوری که در رتبه دوم کشوری قرار دارد رتبه اول ایلام دارد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد بیان کرد: کمبود منابع مالی، مشکل اصلی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت است و مقرر بود که یک دستگاه سی تی اسکن به دانشگاه جیرفت تحویل داده شود که هنوز محقق نشده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81275
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.