مدیر آموزش و پرورش بم:


کسب رتبه سوم کشوری دانش آموزان بمی در جشنواره جوان خوارزمی

کرمان نو- مدیر آموزش و پرورش شهرستان بم گفت: دانش آموزان بمی در بیست و سومین جشنواره جوان خوارزمی رتبه سوم کشوری را کسب کردند.

به گزارش کرمان نو عباس کدوری در جمع خبرنگاران اظهارداشت:الهه بلوچی نژاد و رقیه ابراهیم نژاد دانش پژوهان پژوهش سرای دانش آموزی رویان بم در گروه کشاورزی، با ساخت” تهیه گلدان طبیعی زیست تخریب پذیر از الیاف لیگنوسلولزی نخل خرما ” توانستند رتبه سوم کشوری را کسب نمایند.
به گفته او برگزیدگان رتبه‌های اول تا سوم کشوری جشنواره جوان خوارزمی در بنیاد نخبگان عضویت پیدا می‌کنند.
مدیر آموزش و پرورش بم افزود: از افتخارآفرینان این مسابقات با حضور مقام‌های عالی رتبه کشوری، وزیران آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری و سایر شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی کشور تقدیر و تشکر به عمل خواهد آمد.
کدوری ادامه‌داد: در این دوره از جشنواره بیش از ۳۰ طرح از طرف دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم این شهرستان بم به دبیرخانه‌ کشوری جشنواره خوارزمی ارائه شده است.
او می گوید پس از داوری در گروه‌های تخصصی مرحله کشوری، از این تعداد ۱۱ طرح برتر به عنوان طرح‌های منتخب به مرحله دفاع کشوری حضوری راه پیدا کرد که پس از دفاع حضوری، 4طرح از طرح های دانش پژوهان پژوهش سرای رویان به مرحله وزارت علوم و تحقیقات راه یافتند .
کدوری تاکید داشت پس از داوری مجدد توسط داوران وزارت علوم یک طرح دانش آموزان بمی به عنوان منتخب کشوری انتخاب شد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بم در پایان از همکاران حوزه معاونت آموزش متوسطه و پژوهش سرای دانش آموزی رویــان، اساتید راهنما، همکاران دبیرستان دخترانه دوره دوم فرزانگان، دبیرستان دخترانه دوره دوم ارگ جدید، دبیرستان دخترانه دوره دوم شاهد و حمایت اولیا که با برنامه ریزی مدون باعث ایجاد انگیزه و علاقه در بین دانش آموزان این شهرستان شده اند تقدیر و تشکر نمود.

به گزارش کرمان نو این گلدان چند منظوره بوده و بستری برای رشد گیاه است و به دلیل اینکه از الیاف خرما تهیه‌شده و کامپوزیت هم است رطوبت را جذب کرده و کود گیاه را هم تولید میکند همچنین این طرح در جشنواره علمی پژوهشی که مربوط به پژوهش سراهای سراسر کشور است رتبه اول کشوری را نیز کسب کرده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81162
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.