کشتار غیر بهداشتی دام در جاده قدیم ماهان| عهده دار این جاده چه کسی است؟

متولی اصلی شهرداری است
با توجه به این صحبت ها کرمان نو به سراغ مدیر کل دامپزشکی استان رفت، حسین رشیدی ضمن تایید این خبر اظهار کرد: یک سری اماکن برای نگه داری دام در جاده قدیم ماهان وجود دارد که جمع آوری آن ها برعهده شهرداری است. هر از چندباری دام هایی در این مکان ها ذبح می شوند و تحویل مردم داده می شوند، ولی این که این گوشت ها به قصابی منتقل می شوند درست نیست بلکه گوشت در کشتار گاه طی مراحل بهداشتی با لیبل مخصوص دامپزشکی وارد مغازه ها و قصابی ها می شوند.
این مساله از آن دست مشکلاتی است که چندین بار هم در شورای بهداشتی مورد بحث قرار گرفته و در حال حاضر دامپزشکی با 17پرونده کشتار غیرمجازدام در مراجع قضایی مواجهه است، زیرا که نه تنها گوشت بلکه روش ذبح دام ها هم در این جاده بهداشتی نیست،علاوه بر این محیط زیست هم آلوده می شود.
متولی اصلی این مساله شهرداری است که باید به صورت جدی با این موارد برخورد کند،بهتر است احکامی برای این افراد صادر شود که مستمر الثمر باشد تا دوباره به سراغ این کار نیایند.

شهرداری فقط در حوزه شهری وظیفه رسیدگی دارد
شهرداری اما در این خصوص نظر متفاوتی دارد. سیدرضا میرحسینی مدیر روابط عمومی شهرداری کرمان در خصوص فروش گوسفندان در جاده قدیم ماهان می گوید: جاده قدیم ماهان در حوزه کاری شهرداری قرار نمی گیرد و فرمانداری باید پیگیر این معضل باشد، اما اگر در داخل شهر این اتفاق بیفتد، شهرداری به عنوان سد معبر با این قضیه برخورد می کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=24444
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.