۱۰۲ گروه جهادی به مناطق سیل‌زده کرمان خدمت‌رسانی کردند

مسئول بسیج سازندگی استان کرمان گفت: ۱۰۲ گروه جهادی با حضور یک هزار و ۲۰۰ نفر در مناطق سیل‌زده جنوب و شرق کرمان در امداد و خدمت‌رسانی به مردم آسیب‌دیده از سیل مشارکت کردند و همچنان شاهد حضور این گروه‌ها در مناطق مختلف آسیب دیده هستیم.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمان گفت: ۱۰۲ گروه جهادی با حضور یک هزار و ۲۰۰ نفر در مناطق سیل‌زده جنوب و شرق کرمان در امداد و خدمت‌رسانی به مردم آسیب‌دیده از سیل مشارکت کردند و همچنان شاهد حضور این گروه‌ها در مناطق مختلف آسیب دیده هستیم.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، سرهنگ جواد جلالی افزود: در جریان وقوع سیل در مناطق جنوبی و شرقی استان کرمان ابتدا نجات مردم گرفتار در سیل و اسکان آنها در اماکن امن در دستور کار گروه های جهادی قرار گرفت و پس از کاهش و قطع بارندگی ها و فروش کردن سیلاب، تخلیه آب منازل و معابر عمومی با استفاده از پمپ و شست و شوی اسباب منازل مردم نیز توسط گروه های جهادی انجام شد.

وی اظهار داشت: همچنین اخیرا بسته های مواد غذایی شامل خشکبار، کنسروجات، حبوبات و آرد به ارزش بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال بین مردم در مناطق درگیر سیل در شرق و جنوب استان کرمان توزیع شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمان تصریح کرد: توزیع بسته های معیشتی همچنان در مناطق سیل زده ادامه دارد و به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی کمک های مومنانه خود را آغاز می کنیم که بخشی از آن در اختیار مردم گرفتار در مناطق سیل زده، قرار می گیرد.

وی بیان کرد: اعزام و حضور ماشین آلات و تجهیزات از سپاه استان کرمان و یگان های همجوار به منظور ترمیم راه های از دست رفته توسط سیل و احداث سیل بندهای آسیب دیده و تخریب شده را نیز در این مدت داشتیم که همچنان همکاران ما در منطقه برای احداث سیل بند به منظور جلوگیری از وقوع سیلاب در آینده حضور دارند.

سرهنگ جلالی ادامه داد: در زمینه کمک و جبران خسارت به کشاورزی و دام مردم در مناطق سیل زده، ۲۰ تن خوراک دام با همکاری اداره کل امور عشایری استان کرمان و گروه های جهادی و سازمان بسیج عشایری در اختیار دامداران و عشایر خسارت دیده قرار گرفت.

وی با اشاره به آب گرفتگی و تخریب خانه های مردم در سیل اخیر تاکید کرد: برآورد مرمت منازل آسیب دیده از سیل در استان کرمان انجام شده و از طریق بنیاد مسکن طرح مقدماتی برای بازسازی منازل در دست تهیه است تا با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی بزودی عملیات بازسازی و مرمت آغاز شود.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمان گفت: با توجه به اینکه بسیاری از چاه های فاضلاب و مسیرهای آبرسانی و قنوات در منطقه سیل زده تخریب شده بود، از هفته گذشته ساخت ۲۵۰ سرویس بهداشتی و حمام در این مناطق با محوریت شهرستان های رودبار جنوب و زهکلوت در دستور کار قرار گرفته که نیروهای جهادی ما از هشت شهرستان در حال احداث این تاسیسات هستند که امیدواریم تا ۲ هفته آینده به پایان برسد.

وی در رابطه با خسارات سیل به قنوات و شبکه آبرسانی مناطق سیل زده بیان کرد: سیلاب برخی مسیرهای آب روستایی و قنات ها را تخریب کرده بود که با استفاده از ماشین آلات مهندسی بازگشایی قنوات و مسیر آب در حال انجام است تا وضعیت قنوات به قبل از سیل برگردد و روستاییان آب آشامیدنی و کشاورزی را از این قنات ها تامین کنند هر چند با توجه به وسعت خرابی ها نیازمند همکاری جهاد کشاورزی برای تامین ماشین آلات به منطقه هستیم.

سرهنگ جلالی تاکید کرد: با توجه به اینکه هنوز بارش های انتهای سال و بهار را در پیش داریم، نیازمندیم در پیشگیری و احداث سیل بندها بویژه سیل بند جیرفت با همکاری سایر بخش ها در دستور کار قرار گیرد تا شاهد اینگونه سیلاب ها و خسارت ها به مردم جنوب و شرق استان کرمان نباشیم.

وی افزود: در بحث بهداشت و درمان نیز از ظرفیت گروهای جهادی استفاده شده است و بیمارستان فاطمه الزهرا (س) در شهرستان زهکلوت به مدت یک هفته به مردم نیازمند خدمات رسانی انجام داد.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمان اظهار داشت: برخی نقاط شهرستان ریگان به علت ضعف زیرساخت ها و تخریب راهها توسط سیلاب، مقداری امدادرسانی با تاخیر انجام شد که همچنان امدادرسانی به مناطق روستایی دوردست و سخت گذر در حال انجام است و این خدمت رسانی همچنان در دهه فجر نیز ادامه دارد.

وی تصریح کرد: حدود پنج هزار میلیارد تومان خسارت طی ۲ سیل دی ماه سال جاری به بخش های مختلف بهداشتی، کشاورزی، دام، زیرساخت ها و غیره در جنوب و شرق استان کرمان وارد شده و مطالبه و درخواست ما اینست که سیل بند جیرفت (خرم) از بالادست این شهر به سمت زهکلوت هر چه زودتر برای جلوگیری از حوادث اینچنین احداث شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84953
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.