۱۶۲ زندانی در کرمان، چشم انتظار نگاه خیران

مدیر عامل ستاد دیه کرمان گفت: هم اکنون، ۱۶۲ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های کرمان به سر می‌برند که برای آزادی آن ها، ۱۴ میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید حجت الله موسوی قوام گفت: هم اکنون ۱۶۲ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند که از این تعداد، ۸۲ نفر بدهکار مالی، ۷۷ نفر محکومین به مهریه و نفقه و بقیه آن ها بدهکار دیه و حوادث ناشی از کار هستند.

به گفته او  زندان کرمان با ۸۵ مددجو، بالاترین آمار موجودی زندانیان جرائم غیرعمد و منوجان با یک نفر، کمترین آمار موجودی زندانیان جرائم غیرعمد را به خود اختصاص داده اند.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان گفت: از این تعداد موجودی زندانی جرایم غیر عمد، ۶ نفر ورودی سال ۹۹ هستند و بقیه آن ها ورودی پارسال و امسال هستند.

او می گوید: طی پارسال، ۳۲۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان با مبلغ ۲۰ میلیارد و ۱۷۳ میلیون تومان آزاد شده اند که ۸۵ درصد این مبلغ از محل کمک‌های مردمی و خیران و همچنین به همت  ستاد دیه کشور، بانک ها، صندوق تامین خسارت، ستاد دیه استان کرمان و اخذ رضایت شاکی صورت  گرفته است.

به گفته موسوی قوام طی پارسال، ۲۴ جشن گلریزان در کرمان برگزار شده است که ۱۷ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان تعهد خیران بوده و  تاکنون ۸۶ درصد این مبلغ وصول شده است.

او گفت :همچنین از ابتدای امسال، ۸ مددجوی جرائم غیرعمد با مبلغ۷۰۰ میلیون تومان از زندان‌های کرمان آزاد شده اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87676
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.