رییس کل دادگستری استان کرمان:


۳۳ هزار پرونده قضایی در استان کرمان به صورت تمام الکترونیک رسیدگی شد

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به رسیدگی به ۳۳ هزار پرونده تمام الکترونیکی در استان کرمان، گفت: پیشنهاد شده پرونده های سبک یک مرحله ای و دو مرحله ای تمام الکترونیک شوند تا در ادامه ضمن رفع نواقص موجود در این حوزه، رسیدگی به تمامی پرونده ها به صورت تمام الکترونیک انجام شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، «یدالله موحد» در شورای انفورماتیک دادگستری کل استان کرمان افزود: بسیاری از پرونده های تامین دلیل، حصر وراثت، تامین خواسته و تصادفات را می توان به صورت الکترونیک انجام داد و در صورت تحقق این امر، سالیانه بالغ بر ۱۰۰ هزار پرونده به صورت الکترونیکی در استان کرمان رسیدگی خواهد شد.

وی ادامه داد: اکنون روند رسیدگی تمام الکترونیک به پرونده ها در حال اجرای آزمایشی است و پس از رفع ایرادات آن، نسبت به رسیدگی تمام الکترونیک به همه پرونده ها اقدام خواهد شد.

موحد با اشاره به حملات سایبری معاندین به بخش های مختلف و تلاش آنها برای ضربه زدن به زیرساخت های الکترونیکی کشور، ادامه داد: در روزهای اخیر شاهد هک سیستم سوخت هوشمند کشور به عنوان اقدامی نگران کننده بوده ایم و از آنجا که ممکن است مشابه آن در سایر سازمان ها نیز اتفاق افتد، باید مبانی حفاظت از داده های الکترونیکی به درستی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79524
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.