۵ هزار پست در چارت هلال‌احمر کشور خالی است

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در کرمان گفت: هم‌اکنون 10هزار پست در چارت هلال‌احمر وجود دارد که 5 هزار پست آن خالی است.

روح‌الله استاک افزود: مجوز تبدیل وضعیت 700 نفر از امدادگران دارای وضعیت ایثار اخذ و مجوز استخدام هزار نفر نیز گرفته شده و در اردیبهشت 1400 اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: در دوران کرونا هلال‌احمر کمک‌های زیادی کرد و در زمان تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها نقاهتگاه‌هایی را راه‌اندازی کرد.

وی با اشاره به اینکه حدود 5هزار کپسول اکسیژن در اختیار بیماران قرار گرفته شده گفت: این بیماران اکنون در حال سپری کردن دوران نقاهت خود هستند.

استاک افزود: در ماه محرم طرح آمران سلامت را در 15 روز اجرا کردیم و هم‌اکنون حدود 50درصد ظرفیت انبارهای هلال‌احمر در کشور تکمیل است.

وی از انعقاد قرارداد با کشور روسیه در خصوص خرید یک فروند بالگرد خبر داد و افزود: این در حالی است که سال قبل هلال‌احمر دارای 24 فروند بالگرد بود که هشت مورد آنها زمین‌گیر بود.

وی در ادامه گفت: افق بلندمدت هلال‌احمر راه‌اندازی 37 خانه در کشور است. مردم با استفاده از آموزش‌های این خانه‌ها قادر خواهند بود در زمان بروز حوادث، تا زمان رسیدن نیروهای امداد به داد هم برسند.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر تصریح کرد: هم‌اکنون 4هزار و 200 خانه هلال در کشور وجود دارد.

وی اضافه کرد: به دلیل شرایط کرونایی و همچنین تصمیم ستادملی کرونا، امسال سفرهای نوروزی را مانند سال‌های قبل نداریم و طرح امداد و نجات نیز مانند سابق اجرا نخواهد شد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66148
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.